Varför är gravyr och stämpel vända åt olika håll/upp och ner?
Hej,När jag hämtade ut våra förlovningsringar (med garvyr) reagerade jag direkt på att caratstämpeln i min diamantring sitter upp och ner i förhållande till gravyren. Mycket märkligt. Eftersom gravyren ju är det som tillkommit sist frågade jag tjejen på Guldfynd varför guldsmeden gjort så och inte satt gravyren åt samma håll som stämpeln. Hon hade dock ingen aning varför det var så och bad mig återkomma när annan personal fanns i butiken. (Jag tänker dock att dem måste få den här frågan varenda gång någon hämtar ut ringar....?) Har kollat med väninnor och kollegor och även i deras ringar är stämpel och gravyr vända åt olika håll så det verkar ju inte vara ett misstag utan medvetet. Efter att funderat på saken har jag nu en teori att guldsmederna gör så för att ev. datum i gravyr inte ska misstas för caratstämpel men är det någon som vet med säkerhet vad det handlar om?Jag gick tillbaka till Guldfynd senare och pratade men annan personal men hon hade inte en blekaste aning heller. Ingen vidare service nivå där inte.....