Inlägg från: jo jo sephine |Visa alla inlägg
  • jo jo sephine

Skall ringarna ligga plant mot varandra?

Har sett att vissa ringar är gorda så att man kan ha en ring plant intill men andra ringar har liksom hela stenens fattning ner på fingret. Hoppas ni förstår vad jag menar. Är det snyggt trots att det blir en liten glipa mellan ringarna.Hur upplever ni det som har sådana ringar. Stör det er?Har hittat en sådan ring där fattningen går ända ner till fingret. Älskar denna men är lite osäker.  

• Svar på tråden Skall ringarna ligga plant mot varandra?
  • jo jo sephine

Ja vad smart med införsänkning på ena ringen Problem solved!
    Skall prata med dem på titanringar.se och höra om de kan fixa det så.
    Att det inte skall vara så tätt är iofs bra då jag är lite allergikänslig men tycker nog att det är snyggast om ringarna är helt tätt mot varandra. 

• jo jo sephine

Tack, bra info.
    Har virrat fram och tillbaks mellan en het slät ring, en ring med inlägg av någon metall med eller utan stenar,en ring med flera stenar eller en enstensring.
    Har varit inne på att ha vitguld eller silver men min kille har ett sånt jobb att hans silverring serhemsk ut.
    Titan verkar då som perfekt.
    Idag har jag ingen ring alls men klarar att ha titan men inte silver i öronen så jag tror att det måste bli titan för mej också.
    Har nu konstaterat att jag inte kan vänta med att få glitter i min ring till ett (ev) giftermål så det måste nog bli stenar redan nu.

Fantastiskt kul att leta efter förlovningsring. Kan man ha ringletare som yrke Drömmer Skrattande

• jo jo sephine

Ja, har även tittat på den första som du länkat till. Med en lite högre rak fattning där diamanterna sitter på sidan också (surround me). Kanske blir den istället. Sitter ju helt plant mot ring nr 1.

Läste även att de skall göra fler ringar med hög fattning under januari. Väntar tills dess att bestämma mej.

Har även tittat på ringar på andra butiker både irl och på web men de har ju inte med fattningar och inte ens med diamanter på en del ställen. titanringar.se är klart bäst för mej.

• jo jo sephine

Vi tänkte förlova oss till sommaren så jag (vi) har inte haft någon stress med att hitta ringar.
    Sorry , , , men jag tycker faktiskt fortfarande att det är kul. Kanske för att det inte är någon panik.
    Men det kanske blir värre när man skall bestämma sig Drömmer 
    Min kille är lyckligt ovetade om alla mina funderingar. Det enda han sagt är att han inte vill ha en silverring. 

Svar på tråden Skall ringarna ligga plant mot varandra?