Inlägg från: Innuendo |Visa alla inlägg
  • Innuendo

Skall ringarna ligga plant mot varandra?

Som Chicita säger finns det egentligen inget "ska", men visst kan det finnas för- och nackdelar med olika saker.

Under mitt första äktenskap lödde guldsmeden ihop mina ringar. Gör man det blir det garanterat inga glipor! Men jag vet inte om det går med solitärringarringar, jag hade ingen sådan. Såhär spontant känns det som att det borde gå, men man får ju fråga en guldsmed naturligtvis.

Enda nackdelen var, om jag minns rätt, att om ringarna var graverade kunde man inte få båda graveringerna. Men de allra flesta brukar ju minnas namnet på den de är förlovad/gift med och vilket datum förlovningarna/vigslarna skedde! Flört

• Innuendo
    jo jo sephine skrev 2013-12-03 19:10:44 följande:
    Tack, bra info.
    Har virrat fram och tillbaks mellan en het slät ring, en ring med inlägg av någon metall med eller utan stenar,en ring med flera stenar eller en enstensring.
    Har varit inne på att ha vitguld eller silver men min kille har ett sånt jobb att hans silverring serhemsk ut.
    Titan verkar då som perfekt.
    Idag har jag ingen ring alls men klarar att ha titan men inte silver i öronen så jag tror att det måste bli titan för mej också.
    Har nu konstaterat att jag inte kan vänta med att få glitter i min ring till ett (ev) giftermål så det måste nog bli stenar redan nu.

Fantastiskt kul att leta efter förlovningsring. Kan man ha ringletare som yrke Drömmer Skrattande
    JJa, jo, jag tyckte också det var fantastiskt kul - i en vecka ungefär. Sedan blev det lite småjobbigt och nu är det ett rent h-e (ursäkta). Jag har lite beslutsångest när det gäller det mesta, att hitta ringar är otroligt jobbigt! Men det är bra att någon tycker det är roligt, det är roligt att höra! Jag tror jag har bestämt mig nu. Jag hoppas det, Maken blir galen snart! Flört
  • Innuendo
    jo jo sephine skrev 2014-01-17 08:15:07 följande:
    Vi tänkte förlova oss till sommaren så jag (vi) har inte haft någon stress med att hitta ringar.
    Sorry , , , men jag tycker faktiskt fortfarande att det är kul. Kanske för att det inte är någon panik.
    Men det kanske blir värre när man skall bestämma sig Drömmer 
    Min kille är lyckligt ovetade om alla mina funderingar. Det enda han sagt är att han inte vill ha en silverring. 
    Inte ska du säga sorry (om det var till mig du sade det) det är jättebra att du tycker det är kul! Glad Jag berättade bara hur jag kände det efter ett tag. Jag ska ju hitta både förlovnings- och vigselring, och med den beslutsångest jag har, har det blivit riktigt jobbigt. Jag känner nog lite större stress eftersom jag vill ha dem så snart som möjligt. Du har ju som sagt lite mer tid på dig, så för dig är det ju lite annorlunda. Om jag får ge dig ett litet tips så vänta inte till sista minuten, då kanske du också tycker det mest är jobbigt. Stress förstör hela upplevelsen.När det är dags att leta "på allvar", börja i god tid! Bara ett litet råd från en sönderstressad Innuendo... Flört

Men jag har nog hittat de ringar jag vill ha nu i alla fall en av dem, till både min och Makens lättnad. Ska bara hitta en som matchar den men det kommer nog inte bli så svårt. Har 3 eller 4 att välja mellan, men får jag bara hjälp av Maken ska det nog gå vägen.

Och jag håller tummarna för att ni hittar era drömringar! Visa dem gärna sedan, om du vill. Det är alltid roligt att se vad andra väljer för ringar!

Jag hoppas ni hittar de perfekta ringarna! Glad
    Bland de största pessimisterna finner man tidigare optimister.
Svar på tråden Skall ringarna ligga plant mot varandra?