• teres77

Han friar, men agerar som om han vill undslippa...

Isasa skrev 2013-12-07 09:54:54 följande:
    Vi samtalade hela kvällen igår och kom överrens om två sparanden. Ett till bröllop och ett till huset. Det intressanta var att när vi började prata budget på bröllopet trodde han på fullaste allvar att vi skulle klara att bjuda 60 pers på mat (enklare variant) och fest (med fri bar) och resterande bröllopsbestyr för ca 15000:-. Jag var helt mållös. Efter några invändningar säger han: "Ja, men om du ska räkna in ringar kanske det blir lite mer...". Han har noll koll. Är det bara min m2b som inte riktigt förstått? Alls?
    Oj då... Du kanske ska visa honom en skuggbudget? Alltså, det finns ju massor med schablonberäkningar på olika sidor och till och med i word tror jag. Då kanske han själv inser att hans förväntningar är orealistiska.

Jag och min m2b hade ungefär samma bild om både storlek och budget men när vi satte oss ner och verkligen räknade igenom det så visade det sig att vi tänkte helt olika på de olika posterna. Han tänkte att klänningen skulle kosta 15 000, jag hade tänkt mig en Kinaklänning för ca 2-3000, Han trodde att förlovningsringarna skulle gå på minst 10 000, jag visste att vi hade eget guld som kan användas/bytas in så det skulle gå på ca 2000 (det slutade på 1500). Däremot hade han inte räknat med kläder till sig själv, runt 5000 och att fotografen kommer kosta ca 15 000 för en heldag. Trots att vi räknat olika så landade vi på 75-80 000 kr för allt, med ca 80 gäster. 

Hoppas ni kommer till en gemensam bild av er stora dag. Lycka till! Glad 
Svar på tråden Han friar, men agerar som om han vill undslippa...