Inlägg från: ellysmom |Visa alla inlägg
  • ellysmom

råd ang ringstorlek-tack!

Japp, skulle absolut valt lite mindre. Med tanke på att fingret kommer smalna av då ditt finger vant sig. 

• ellysmom
    sommar2014 skrev 2013-12-17 10:53:13 följande:
    Jag var ute och gick så att mina fingrar svullnade, och märkte det inte under promenaden. När jag kom hem satt ringen fast på fingret och gick inte att få bort. Jag tappade tillfälligt känseln i fingret och först efter en halvtimmes kämpande med iskallt vatten och balsam (det tycker jag glider bäst) gick ringen att få av.

Så för min del tycker jag att det är VÄLDIGT otäckt om ringen inte går att få av ibland... Hellre att jag tappar ringen än att jag är med om den där paniken igen. Nu är ju fingret normalt igen men det var så skärrande att det helt klart är värt att betala för en ny ring för att slippa vara med om det.

Sen kan det förstås bero på hur ens fingrar är formade - om man är större runt knogarna så att ringen, om den fastnar, fortfarande sitter lite löst längst in på fingret är det ju ingen fara. Men om man som jag har mer konformade fingrar så att ringen faktiskt sitter riktigt hårt runt fingret är det faktiskt hemskt otäckt!
    eh, jag vet inte men mina ringar kostar sammalagt ca 80 lakan. tappar dem inte gärna (än mindre klipper sönder dem) och det ska ju mycket till för att man ska köpa så tight ring att den fastnar. Kan väl knappast vara vanligt att man sväller så fort att man inte hinner få av sig ringen, om man nu ska svälla? Skulle möjligen vara havandeskaps förgiftning då kanske och det lär man ju ändå kunn ana komma smygande. Guldsmeden har ju dessutom bra koll på vilken storlek man ska ha.
Svar på tråden råd ang ringstorlek-tack!