• Isasa

Kan en för tunn vigselring slitas sönder med tiden?

Var inne och provade en ring på Albrekts guld alldeles nyss, ringen jag sett ut på hemsidan såg så hemskt liten ut i vekligheten. Riktigt besviken. Men det som förvånade mig mest var expediten som sa (så fort ringen kom på fingret): "oj, en så tunn ring är inte att rekommendera som vigselring, den kommer inte hålla livet ut." Det var tjockleken hon talade om (tror jag), för den var ca 3mm bred iaf. Jag provade sedan en annan ring på guldfynd, som smalnar av på baksidan (hur går det med ev gravyr, undrat jag?) och blev förälskad i den ringen oxå, trots att den smalnar av så satt den så fint med förlovningsringen så! Men, tjejen som hjälpte mg på guldfynd var ny på jobbet så hon kunde inte svara på så många frågor, men det kvinnan på albrekts sa skrämde mig lite... Kan ringarna "slitas ut" så till den grad av de går sönder? Har jag aldrig hört. Detta var 18k.

• Svar på tråden Kan en för tunn vigselring slitas sönder med tiden?
  • Isasa

Den här ringen är knappt 1 mm hög och 2,5-3 mm bred.... Fast på baksidan är den snarare 1,5-2mm bred. Smart o löda/svetsa (vilket man nu gör?) ihop dem! Ska genast kolla upp pris på sånt. Det kan det faktiskt vara värt om man får ha ringen man förälskat sig i!! Eller är det någon här som vet eventuellt pris för sånt?

Svar på tråden Kan en för tunn vigselring slitas sönder med tiden?