• HellH

Rockbröllop

Vu ska ha tema Rock på vårt bröllop, med detta menar vi allt som har med rockabilly, rock n roll (äldre rock), poprock, rock, hårdrock osv. (ej dödsmetal dock etc :P )

Mitt huvud står stilla. Vi har ju äldre med på bröllopet som inte alltid lockas av våran musik, så vi tänkte börja med äldre lättare rock i början av festen och sedan trappa upp allt eftersom de unga är kvar.

Behöver tips på bra låtar som passar för en bröllopsfest! Som alla kan gilla och kunna "dansa"/rocka loss till :)

• Svar på tråden Rockbröllop
  • Tillys

Jag tänker klassisk rock, allt från Elvis till Guns N' Roses, Kiss och ZZ Top. Typ låtar som finns på Absolute Rock-skivorna som kom ut för massor med år sen. Igenkänningsfaktor brukar ju bidra till en bra fest, så satsa på sådant som folk hört tidigare :)

• HellH

Juste ja! Såna skivor finns ju faktisk, toppen! dom ska jag kolla upp :)

• BYJ

Ni har inte funderat på liveband? De kan ju anpassa så att ni först får en dansant start (för de äldre), för att sedan öka successivt till fullständigt galet rockparty!! Jag har upplevt 70 plussare som dansat till Highway to hell Kanske ingen passande låt på bröllop, men det gick tydligen hem i alla fall!

• micke65

Vi hade rocktema på vårt bröllop. Jäkla kul. Färgerna gick i svart, silver, vitt och grått. Rock varvat med hårdrock hela kvällen och ingen glömmer detta av våra gäster !! Har själv ett coverband som spelat på över 100 bröllop och nästan alltid med rocklåtar på slutet av kvällen. En given succé Glad Lycka till.

• Rockabilly

Som inbiten raggarbrud får jag väl tipsa om Absolute 50's och Absolute 60's, Ljuva Nostalgi, Raggarrock, Raggarklassiker och Kopparbärs olika skivor. Finns många samlingar med äldre, "mildare" rock som nog många äldre kan uppskatta och bli nostalgiska av.

• Dj Ragge

Finns även Dj's som spelar rock en hel kväll om det önskas. 

/Dj Ragge, Borlänge 

Svar på tråden Rockbröllop