Inlägg från: Tillys |Visa alla inlägg
  • Tillys

Snålt att inte bjuda på dricka på restaurang???

När man har festen på en restaurang så tycker jag det känns självklart med betalbar. Det är ingen som förväntar sig att brudparet skall betala mer än drycken till maten!. Har själv jobbat på många bröllop och de är ett fåtal som haft drinkbiljetter. Som du säger så kostar det ändå. Hade jag varit du hade jag som teres77 säger försökt förhandla fram ett bra pris i baren genom att tex sälja en viss sorts drinkar, vin eller öl. Ibland kan det hända att restaurangen har dryck som de vill bli av med, även om det inte är något fel på det.

Ett tips är att redan i inbjudan berätta att det kommer vara betalbar, men också påpeka att det är förbjudet att ta med egen alkohol att dricka på festen. Restaurangen har sitt utskänkningstillstånd att tänka på. På ett bröllop där jag jobbade fick vi stänga baren efter bara ett par timmar, eftersom gästerna inte respekterade förbudet mot egen alkohol. Vårt utskänkningstillstånd var definitivt värt mer för oss än deras bröllopsfest, men det är klart att brudparet var besvikna, de och de andra gästerna fick lida av ett fåtal gästers dumhet.

Svar på tråden Snålt att inte bjuda på dricka på restaurang???