Inlägg från: Märta |Visa alla inlägg
  • Märta

Bröllop augusti 2015

Hej på er!

Jag har inte varit med i denna tråden innan, men ska gifta mig i augusti 2015. Är det någon mer än jag som ska ha vigseln borgligt/ute? :) Jag tycker det är svårt med vigselprogram. Har ni vänner som läser/sjunger något eller anställer ni någon?

Angående formen satt min klänning perfekt när jag köpte den och jag tänkte att jag skulle gå ner något kilo till bröllopet, nu har jag istället gått upp ett par kilo och är rädd för att jag ska gå upp mer så klänningen blir för liten :o

• Märta
    mtep skrev 2015-06-17 22:26:37 följande:
    Vi ska ha en borglig vigsel utomhus. Skippar vigselprogram! Några vänner ska sjunga så vi har (hoppas jag) fixat piano, mixerbord, förstärkare, högtalare, mic..mm..... Svårt när man inte kan nåt om det, men hoppas det bli rätt :)
    Vi ska inte heller ha ett vigselprogram utan jag menar mer hur er vigsel är upplagd. Har ni sånger först, vigselakten sen, dikter osv. Vad ska vara med och i vilken ordning? Hade varit kul att höra hur andra har gjort :)
  • Märta
    stresso skrev 2015-06-21 22:07:52 följande:

vi trodde att borgerliga vigselförrättare hade nån slags "standard långversion" men icke. kanske att de får rutin efter X 100 vigslar och kan freestajla men vår vigselförrättare sa att om vi vill ha mer än "tar ni varann" får vi skriva det själva.

så det är det som är mest stressigt just nu. det mesta andra är nog på banan... om jag inte glömt nåt...

Det ska alltid finnas en lång och en kort version till en borglig vigsel:

www.brollopsguiden.se/vigsel/vigselceremonin/227

Vi valde den långa versionen men den tar inte så lån tid den heller. Däremot hade vår vigselförättare förslag på dikter som han brukade läsa så det blir lite längre. Sen har vi fixat några som spelar och sjunger ???? så hör med er vigselrätten igen om ni skulle vilja ha den längre varianten!
  • Märta
    Märta skrev 2015-07-09 15:36:02 följande:

Det ska alltid finnas en lång och en kort version till en borglig vigsel:

www.brollopsguiden.se/vigsel/vigselceremonin/227

Vi valde den långa versionen men den tar inte så lån tid den heller. Däremot hade vår vigselförättare förslag på dikter som han brukade läsa så det blir lite längre. Sen har vi fixat några som spelar och sjunger ???? så hör med er vigselrätten igen om ni skulle vilja ha den längre varianten!

? skulle det vara och inte massa frågetecken ?
  • Märta
    Märta skrev 2015-07-09 15:37:07 följande:

? skulle det vara och inte massa frågetecken ?

Det funkar visst inte med mina smileys men det var det det skulle vara och inte frågetecken :)
Svar på tråden Bröllop augusti 2015