Bröllop augusti 2015
Nyfiken fråga då jag själv inte riktigt har gjort nån budget, vad har ni budgeterat att ert hår och smink ska kosta?
Nyfiken fråga då jag själv inte riktigt har gjort nån budget, vad har ni budgeterat att ert hår och smink ska kosta?
Jag har hamnat flera steg efter med planeringen nu. Har köpt en underkjol till klänningen som jag köpte redan i höstas. Provade den igår med underkjolen och jag bara kände att näe jag vill inte ha den här klänningen! Nu vet jag varken ut eller in! Känns dumt att köpa en ny för pengarnas skull, den jag har betalade jag i och för sig bara 1 000 kr för, men ändå. Blir även lite stressad för ska jag beställa en klänning måste jag göra det typ nu! Och ska jag beställa vet jag inte vilka mått jag kommer ha då jag tänkte göra ett ryck och gå ner 5-6 kg nu under våren.
Har hittat så många fina klänningar på Etsy men vet inte om jag vågar köpa från USA eller Kina med tullavgifter och sånt..
Skit också.
Hörrni, hur tänker ni kring mingeldrink och tilltugg till den?
Vår vigsel blir kl 14, kan man tänka sig att det är rimligt med middag vid 18 då? Festlokalen ligger nära kyrkan, men det ska ju fotas och fräschas till och minglas också. Tänker att folk blir hungriga och att det kan vara trevligt med drink och nåt att tugga på medan vi fotas och sedan minglar.
Snittar är väl trevligt, men lite tråkigt tycker jag. Jag skulle kunna duka upp ett bord med popcorn, ostbågar och andra snacks i fina skålar Helst ska det ju vara rätt enkelt att fixa tänker jag. Hur gör ni?
Jag hänger också på här
Vi gifter oss i Uppsala den 15/8-2015
Kyrka är bokad (S:t Pers), lokalen är bokad och där ingår all mat och dryck.. Vi ska ha ett klassiskt tema, färger vitt, blått och silver.
Frisör och fotograf bokades redan förra året, vi skickade också ut Save the Dates då, eftersom augusti verkar vara en så populär månad...! Solist har vi också bokat i form av en av mina brudtärnor =) Där återstår bara att välja sånger... Jag har en idé om att det vore fint om vi valde en låt var, som den andre inte är medveten om förrän på vigseln. Men min blivande tycker att han inte är tillräckligt kreativ för att välja en låt så jag kanske får vika undan på den punkten.
Just nu ligger fokus på inbjudningar (går och väntar på pappret som jag har beställt) samt bröllopstårtan!
Hur ska ni andra göra med tårta (eller liknande)? Går ni åt det traditionella hållet eller mer nyskapande? Jag har hela tiden haft en tanke om cupcakes, eftersom det är trevligt och enkelt att räkna utifrån hur många gäster vi har..
Vi skickade våra inbjudningar för två veckor sedan redan, när vi förstod att en del av våra gäster redan blivit inbjudna till andra bröllop den 8/8. Populärt datum... Lätt att vara efterklok, vi skulle skickat save the dates så hade vi kunnat vänta med inbjudningarna till mars som var planen. Men men, det blir bra ändå :)
Satte osa till 1 juni så har vi gott med tid till festprogram, dekor etc
De långväga gästerna har osat (ringt) nästan allihop de tar ledigt hela veckan och kommer upp och njuter av västkusten. Så det var de minsta problemet.
Vi har bröllopet i vecka 32 som i regel är sista veckan på industrisemestern och som sagt. vill man så kan man.
Så jag står fast vid det, för alla långväga är de som svarat snabbast faktiskt.
Men sedan är de verkligen angelägna om att komma och vill fira bruden så det var ingen fråga om att komma eller ite för dem.
MEN återigen, folk är olika, släkten är olika så endel kanske behöver ge mer tid. Men vi har bröllopet i tre dagar så vi behöver veta när folk kommer tidigt