AnnaHJ skrev 2015-02-04 19:16:46 följande:
Hörrni, hur tänker ni kring mingeldrink och tilltugg till den?
Vår vigsel blir kl 14, kan man tänka sig att det är rimligt med middag vid 18 då? Festlokalen ligger nära kyrkan, men det ska ju fotas och fräschas till och minglas också. Tänker att folk blir hungriga och att det kan vara trevligt med drink och nåt att tugga på medan vi fotas och sedan minglar.
Snittar är väl trevligt, men lite tråkigt tycker jag. Jag skulle kunna duka upp ett bord med popcorn, ostbågar och andra snacks i fina skålar Helst ska det ju vara rätt enkelt att fixa tänker jag. Hur gör ni?
Vi tänkte ha vår vigsel vid 14 och middagen lite senare vid 18. Direkt efter vigseln tänkte vi köra lite mingel med bubbel och faktiskt funderar vi på att bjuda på tårtan då och satsa på lite mindre söt-snacks till kaffet efter middagen istället. Vad tror ni om det? Då piggnar folk till lite och kanske värdesätter tårtan mer än efter en mastig middag... Plus att det är gott med fika vid tretiden :)
(Vi kommer köra en guidad tur på bruket för de som önskar mellan mingel och middag, att stå och vänta flera timmar är ju ingen höjdare men vi vill gärna ha lite tid till foto med familj osv!)