Inlägg från: Linosa |Visa alla inlägg
  • Linosa

Bröllop augusti 2015

Vi kommer vigas kl 14 och sen ha snittar med bubbel när folket anländer till festlokalen och minglar. Dock har jag inte bestämt om vi ska fotas före eller efter vigseln ännu!

• Linosa

Vi har inte bestämt OSA ännu, men tänker 1-2 månader innan ungefär. Kanske mitten på juni någongång (bröllopet är 1:a augusti). Vi har inte skickat ut inbjudningarna, men ett save the date e-mail har gått ut till alla.

• Linosa
    Linnen skrev 2015-02-17 00:04:44 följande:
    Det är 4 månader på vissa märken och modeller. Köpte en MoriLee 1959.
    Men det fanns dom som det bara var 8 veckors leverans på också av det märket och andra märken också så klart. Tycker du ska börja kolla nu så slipper du känna dig begränsad ifall klänningen har lång leveranstid. Justin Alexander och nåt mer märke var det också 4 månader på. Verkade dock vara kortare leveranstid på dom flesta klänningarna :) 
    Jag har också beställt en MoriLee och det var 4 månaders leveranstid på den också. Och så ska man ju komma ihåg att många gånger behöver man göra justeringar på klänningen hos en skräddare också.
  • Linosa
    bridetobe skrev 2015-02-18 07:50:08 följande:

var huserar allihopa?
    Jag bor i norrbotten. Utanför luleå

Jag bor i Stockholm men ska gifta mig i Järvsö!
  • Linosa

Åh så mycket ni alla har gjort! Här måste vi köpa oss en skrivare innan inbjudningskorten kan göras klara. Och så måste ju webbsidan vara färdig (som jag inte hunnit börja på ens) innan de skickas ut. 

• Linosa

Vi kommer ha rispåsar och såpbubblor och hoppas på att det inte ska skräpa ned allt för mycket :)

• Linosa

Jag köpte min Mori Lee på Little Fairies i Sthlm. Mailade/ringde runt till olika återförsäljare för att se vem som hade den modellen jag var på jakt efter.

• Linosa
    bridetobe skrev 2015-03-09 06:51:37 följande:

Hur mycket alkohol räknar ni ska gå åt och hur många vuxna som dricker är ni då?

Man brukar väl räkna ca 8 glas per flaska vin. Och jag skulle nog räkna med att de flesta dricker 2 glas per rätt? Alla gör väl inte det, men hellre för mycket än för lite.
  • Linosa
    Linnen skrev 2015-03-12 15:55:24 följande:

Häromdagen kom skorna jag tänkt ha på mig. Men jag tror att mina fötter ser lite stora ut i dom. Dom är lite stora baktill så kommer behöva sätta fast ett hälgrepp om jag ska ha dom. Beslutsångest! 

Ja du har helt rätt. 8 glas på bubbel och 5 på vin brukar man räkna. Jag tänkte helt snurrigt!
Svar på tråden Bröllop augusti 2015