Inlägg från: Eriikah |Visa alla inlägg
  • Eriikah

Bröllop augusti 2015

Också 8/8, vi kommer nog skicka ut våra inbjudningskort i mars med osa i början på juni. Hade det inte varit sommar och semester hade vi nog väntat ett tag till. Vi har inte skickat ut några save-the-date kort men väldigt många vet om det redan.

• Eriikah
    detondabrostet skrev 2015-02-11 08:52:53 följande:

Ja, allt blir ju knepigare på sommaren!

Hur mycket billigare räknar ni med att det blir med alkohol från Tyskland? Varifrån i Sverige åker ni? Vi har funderat om det är värt det eller inte...

Det beror lite på hur mycket ni tänkt att handla, det är betydligt billigare i Tyskland. Men ska ni köpa typ 10 plattor, några lådor vin och 3-4 sprtitflaskor är det inte värt det (lite beroende på vart i landet ni befinner er) Då kostar resan mer än man tjänar. Själva resan mellan länderna kostar runt 2000. Kommer dock inte ihåg om det e enkel eller t o r. Just vin är det inte heller så stor skillnad i pris mot bolaget.
  • Eriikah

Kock och kökspersonal klara. Ytterligare en sak avbockad =) Är det bara jag som har lite smått panik? Vet ju att det är ganska långt kvar men jag känner mig lite stressad ändå...

• Eriikah
    Nightrod skrev 2015-02-12 18:05:57 följande:
    Vi är faktiskt tvärt om.

Det är såååååååååå lugnt.

Vi får se om vi lyckas hålla oss så
    Skönt för er =) Det som dessutom är halvstörande är att jag inte vet vad jag har panik över. Hade jag vetat det så hade nog varit lättare. Alla säger ju att det är så bra att planera i god tid för det är mer än man tror. Det är nog det där "mer" som känns stressande eftersom jag inte vet vad det är =)
  • Eriikah
    AnnaHJ skrev 2015-02-12 19:11:25 följande:
    Jag känner lika! Jag är stressad, inte för att jag har mycket att göra, utan för att jag inte riktigt har koll på vad jag borde göra. Fast jag vet med mig själv att jag inte kan börja bestämma allt för mycket så här långt i förväg för jag kommer hinna ändra mig om en massa saker flera gånger om Flört
    Oh exakt så känner jag med. Fast än så länge har jag varit ganska bra på att ta beslut och inte ändrat mig. Är en sån som tänker rätt mycket, så jag vill gärna få bort det jag tänker på så nåt nytt kan få plats. Hur det än är så är så är ju kyrkan. lokalen, bandet, fotografen och kocken bokade och klara så gifta kommer vi ju bli iaf =)
  • Eriikah
    bridetobe skrev 2015-02-16 17:03:40 följande:

Nu är det bokat. Fanns ingen bra tid den 8 augusti so vi ville ha då kapellet bara har tre fasta tider på lördagarna under sommaren så det blev helgen efter ist 150815 kl 15.15 (det var den enda lediga tiden den dagen ???? )

Det blev ju en väldigt passande tid att gifta sig, lätt att komma ihåg =)

Vi kommer nog ha två eller tre vanliga sånger, har bara inte hittat nån som sjunger än
  • Eriikah
    AnnaHJ skrev 2015-02-16 18:39:46 följande:
    Vi ska ha en egen sång i kyrkan, utöver de 2 psalmerna. Vi hade tänkt 2 sånger först, men vi kör bara en då vi dels vill ha ceremonin överstökad så fort som möjligt och dels för att min sambo vet hur jobbigt det är med spelningar i kyrkan då han själv är musiker Flört Vi kommer ha en sångare, en som spelar akustisk gitarr och ev en pianist. Vet dock inte vad vi vill ha för sång ännu...
    Av ren nyfikenhet, varför är det jobbigt att spela i kyrkan?
  • Eriikah
    bridetobe skrev 2015-02-17 17:57:19 följande:

Måste man boka tid för att pröva klänning Jag hade ju bara tänkt svänga förbi där nån gång när jag har tid.
    Måste jag alltså ringa och boka imorn. Nu är det ju bara tre dagar sedan han friade men det känns som jag ligger sååå mycket efter. Sitter och skissar på inbjudan. alltså vad det ska stå. Känns som jag glömmer nå. Har tid och plats för vigsel.
    plats för festen där det bjuds på mat. Klädkod och att vi önskar bidrag ist för present. och att dom ska meddela om dom kommer léller inte

Lite olika från butik till butik hur dom gör. Den närmast mig kan man gå in i och bara prova oftast får man hjälp ändå. Va hos min syster med fler såna butiker och dom ville att man skulle boka tid så dom visste att dom hade tid. 
    Kort sagt har dom tid hjälper dom dig annars får du boka, är min erfarenhet
  • Eriikah
    AnnaHJ skrev 2015-02-16 21:33:55 följande:
    Det gäller väl säkert inte alla men alla musiker vi känner tycker det är nervöst och stelt, sång och musik måste vara perfekt då alla toner som spelas fel hörs i o m akustiken. Sedan applåderar ingen heller utan man ska smyga tillbaka till sin plats i en knäpptyst kyrka, nästan så jag funderar på att fråga prästen om det är ok att vi applåderar på våran vigsel för att lätta upp stämningen Flört
    Okej då förstår jag =)
  • Eriikah

Hur gör ni med anmälan, har ni bara telefonnummer eller har ni både telefon och mejl eller kanske bara mejl?

Svar på tråden Bröllop augusti 2015