Inlägg från: bridetobe |Visa alla inlägg
  • bridetobe

Bröllop augusti 2015

Enligt wedding countdown är det nu 5 månader och 17 dagar vkar till dagen D.
    Inbjudningarna kommer nog i veckan och ska då direkt skickas ut.
    Vi har OSA 1juli. 15 augusti r det vigsel.
    Klänningen handlad, festhäftet snart klart, hår och blommor bokade, kapell och festlokal bokade. hotellrum till bröllopsnatten bokat.
    Känns som man gjort mycket av det som kan göras innan man vet hur många gäster det blir.
    Har börjat kolla och inhandla lite dekorationer till borden.
    Ring vet jag nog ganska säkert vilken det blir.
    Det känns som man ändå är ifas trots att han friade för bara tio dagar sedan.
    Planen är att vara klar ett par tre veckor innan och slipa sista minutenstressen förhoppningsvis.

• bridetobe

Igår kom min klänning. Hittade en på blocket. Supernöjd.

Enda negativa är att det stod i annonsen att det var en 38 men mer som 40. Håller inte med där. Den är snäv och kommer väl typ få hålla andan under hela ä vigseln och kvällen. Tur det är tyll på den så det inte syns hur snävt den sitter. Hahaha

• bridetobe

Hur mycket alkohol räknar ni ska gå åt och hur många vuxna som dricker är ni då?

• bridetobe

Vi ska ha du är allt som framförs av dottern och hennes kusin under vigseln och utgång till from this moment.
    En av psalmerna blir på bröllopsdagen ber vi.

ingångsmusik har jag inte hittat DEN ännu

• bridetobe

Var gör ni era festprogram? Gör ni dom själva i datorn eller lämnar ni in och får dom tryckta av företag eller skickar ni in på internet?

• bridetobe

Vi har bestllt hos florist. Riktiga blommor. Vita rosor och lila kallor =) och lite grönt till det

• bridetobe

Vi som gifter oss augusti 2015
    Linnen - 1/8
    Mirred- 1/8
    Kotten - 1/8
    Nightrod 6/8 
    mtep - 8/8
    stresso - 8/8 
    ballerina - 8/8
    bebillen - 8/8
    bride2B - 15/8
    bridetobe - 15/8

• bridetobe

Länge sedan nu jag gjorde nått till bröllopet. Ska sätta mig ikväll och göra klart bordsplaceringarna.

Har helt kommit lite av mig faktiskt.

Har iaf hittat RINGEN tror jag. måste bara till butik och se den på riktigt och pröva den tillsammans med min förlovningsring

• bridetobe

Puh, har nu äntligen efter mycket sökande fått tag på en mua. inte ltt i en liten håla som denna. Men skönt att nu ha allt fixat utom ringen. Ska kolla på den nästa helg. Hoppas den är så fin som jag inbillar mig.

• bridetobe

Puh, har nu äntligen efter mycket sökande fått tag på en mua. inte ltt i en liten håla som denna. Men skönt att nu ha allt fixat utom ringen. Ska kolla på den nästa helg. Hoppas den är så fin som jag inbillar mig.

• bridetobe
    Nightrod skrev 2015-07-09 08:41:17 följande:

Vi köpte en av de sista detaljerna igår.
    100 lila stolstrosetter som vi komemr kunna använda till massor saker då vi bara har 45 stolar som skall pyntas, vi har så mycekt dubletter nu så det kommer kunna ha vita stolsöverdrag med stolsrosetter i trådgården (grillfesten dagen före och kräftskivan dagen efter) Vita överdrag över bänkarna i ruinen (om vädret tillåter) samt vita satinöverdrag i middagslokalen med lila rosetter och löpare
    Känns ganska bra nu.
    Enda som är surt är att jag betalade 150$ för att mina kläder skulle skeppas express och att de på något sätt skickades via USA till kina och det är två veckor sedan. Skall ringa och skälla på dem, idag IGEN.

hoppas det blir bra väder för det kommer bli såååå mycket bättre än om vi skall ha allt innomhus

Vad gav ni för rosetterna?
    Om du är intresserad av att sälja vidare så skulle jag behöva 50 st =)
  • bridetobe
    Nightrod skrev 2015-07-13 10:45:27 följande:

Vi gav 300 för allla, MEN vi kommer använda dem alla, vi kommer duka upp i trädgården med stolsöverdrag och rosetter kvällen innan bröllopet då alla är bjudna på grillkväll samtidigt som vi har de andra stolsöverdragen och rosetterna inne i festlokaen färdig för kvällen. Så vi kommer använda alla hundra. MEN du får mer än gärna låna dem efter bröllopet om du behöver.
    Sålänge vi får tillbaka dem för vi komemr behålla allt för framtida sammankomster
    hejsn. jag lånar/hyr dom gärna. vi gifter oss 15/8 =)
  • bridetobe
    Kotten skrev 2015-07-26 19:36:55 följande:

Vi ska gifta oss nästa lördag i Umeå. Prognosen säger massor av regn, vi och vår fotograf har planerat för fotografering utomhus. Fotografen har inte heller egen studio och hyra studio är egentligen inte ett alternativ utifrån budget och andra praktiska grejer. Några tankar kring lösning? Tips? Erfarenheter?

Vi frågade vad som skulle hända om det skulle regna massor.
    Vår fotograf sa då att det är sällan det vräker ner så mycket men skulle det blir så så rekomenderade våran att skaffa ett fint paraply och att man håller till i skydd under träd
Svar på tråden Bröllop augusti 2015