Inlägg från: Eriikah |Visa alla inlägg
  • Eriikah

Bröllop augusti 2015

Kotten skrev 2015-02-24 08:51:55 följande:

Jag har beställt tyll på eBay så här långt som jag har tänkt dels använda för att dekorera bord men också delar av lokalen. Några tips om vad ni har hittat för roliga grejer på eBay till era bröllop?

Jag har tittat lite på rosblad som jag tänkte strö på borden, fast nu blev det inte så. Ballonger i alla möjliga och omöjliga färger och former finns plus grejer man kan ha för att göra ett stort hjärta eller ett valv. Nåt som verkar vara populärt att sälja iaf är saker till en photobooth, typ mustasch och glasögon på en pinne.
    Har sökt ett antal gånger bara på wedding och sorterat under kategorierna till höger sen så man slipper se allt på en gång. 
    Tänkte beställa ljus och konfetti därifrån.
  • Eriikah

Tror ni det blir halvdrygt om det bara är en person som man kan anmäla sig till? För den personen alltså.

• Eriikah
    Linnen skrev 2015-02-24 19:34:43 följande:
    Jag tror det är bra med bara en person att anmäla sig till. Då blir det enklare att hålla koll. Jag var tvungen att skapa ett google kalkylblad så min sambo också kan fylla i löpande vilka som kommer. Annars hade jag aldrig litat på att han hade koll på vilka som svarat och inte :P 
    Det va lite så jag tänkte också, min sambo är förvirrad av naturen och så ska folk ringa och störa när han jobbar. Kändes inte bra
  • Eriikah

Jag tyckte att jag hade läget under kontroll då säger min tilltänkta kock att hon inte kan hjälpa mig med maten. Samtidigt som jag försöker få tag i en bekant som skulle kunna fixa både hår och smink och eventuellt även maten. Men det verkar inte vara det lättaste. Lätt panik har uppstått. När dessutom min klänning måste sys om och jag måste åka till en annan stad för att göra det. Likadant med ringen, den är bestämd men tänkte kolla med nån guldsmed i "klänningsstaden" för att se om det blev billigare att göra den där. Det är visserligen inte jättelångt dit men när man inte hinner åka dit....
    Vet att allt löser sig på ett eller annat vis bara man har lite is i magen men känslan tills lösningen har kommit... 

• Eriikah
    Linnen - 1/8 

Mirred- 1/8 

Kotten - 1/8 

Nightrod 6/8

mtep - 8/8 

stresso - 8/8

ballerina - 8/8 

bebillen - 8/8 

augusti2015 - 8/8

Eriikah 8/8

bride2B - 15/8 

bridetobe - 15/8

Cecilgirl-15/8
  • Eriikah
    AnnaHJ skrev 2015-04-14 20:05:22 följande:

Jag har också kommit av mig lite i bröllopsplaneringen, vet inte riktigt vad jag ska pyssla med liksom. Inbjudningarna är skickade och folk har börjat O.S.A, har haft ett första möte med cateringen och sånär bestämt menyn och vad de ska göra under middagen. Klänningen är beställd, alkohol fixar svärfar, min mamma håller på att sy vimplar. Letar just nu större tavlor på loppis att göra griffeltavlor av.

Ringen köpte vi förra veckan också. Var den första jag provade, rabatt och exakt i min storlek så behövde inte ens beställa den!

Just nu håller jag och mina tärnor att skicka förslag på tärnklänningar fram och tillbaka. De har helt annan smak än jag och det går liksom inte riktigt fram vad jag vill att de ska ha...

Förresten, det här med kostymen till blivande maken då? När bör man senast införskaffa det? Går man inte bara till en butik och köper?

Vill man bara köpa en kostym på typ dressman är de ju rätt bra att göra det när det börjar vankas studenttider. Då brukar såna affärer ha nån driver.
  • Eriikah
    Linosa skrev 2015-04-19 09:59:04 följande:

Får panik över att vi inte fått iväg våra inbjudningar ännu. Åh.

Känner lite likadan, förhoppningsvis får vi dom klara idag så vi kan posta imorn.

Har ni mycket kvar?
  • Eriikah
    Linosa skrev 2015-04-19 17:46:50 följande:
    Ja tyvärr. Först måste vi bestämma papper, sen provtrycka och SEN kan vi trycka de riktiga. Jag önskar att jag hade hållt kvar vid min ursprungside att skriva ut dom själva.
    Aj då! Du kan inte ångra dig fortfarande då och ändå skriva ut egna?

Skickade iväg större delen av inbjudningarna idag måste dock montera ihop fler, tejpen tog slut igår =)
  • Eriikah

Det går lite framåt med saker och ting =) Klänningen blev helt klar i helgen, jag beställde vigselringar och så har det börjat droppa in svar på inbjudningarna. Kanske kanske jag tom har hittat skor =)

• Eriikah
    FruLennartsson skrev 2015-05-14 09:27:15 följande:

Hej där ute!

Har en fundering, vi bokade kyrkan i december 2014 men prästen har inte ringt än?

Har eran präst ringt?

Om ja, så får jag nog ringa imorgon och höra om allt står rätt till !!

/linda

Dom hör inte oftast inte av sig förrän typ två månader innan datumet.
  • Eriikah

Saker bara strular, hade fixat en kompis som skulle fixa hår, naglar och smink men som sa ifrån sig det (helt legitima skäl som jag verkligen godtar) tur i det hade jag att en tjej på jobbet kunde göra två av tre saker så nu måste jag hitta en frisör. 
    jag hade en tjej som skulle sjunga i kyrkan men hon va också tvungen att tacka nej, fortfarande av godtagbara skäl. Har förhoppningsvis hittat en som kan sjunga men måste ha nån som kompar henne, ska försöka få tag i kantorn och kolla. Har ett annat förslag annars ifall detta inte funkar.
    Idag hörde vår fotograf av sig att hon inte kunde, återigen av helt godtagbara skäl, hon skulle dock kolla med en vän om det så det kanske löser sig. Plus att det finns en och annan bjuden som man kan sätta en kamera i händerna i och leka vimmelfotograf.
    Vad blir nästa grej att strula?
    Hoppet finns där fortfarande men just nu kändes det mer som att tjejen på jobbet kommer va sängliggandes på dagen D, hon som ska sjunga kommer få halsfluss och inte kan plus att eventuell fotograf tappar kameran i backen på väg till oss. Det  är inte hela världen jag vet men det känns bara så tråkigt, skulle ju vilja börja planera mer, göra annat som har med bröllopet att göra. Skor va inte heller det lättaste när man inte vill ha vita vanliga brudskor. Hur tänkte jag när jag ville ha röda lackskor?

Känner igen det där med att komma i form, borde vara bästa motivationen men ändå sitter man där. Enda fördelen med det är väl att jag inte får gå ner så mycket då tappar jag klänningen =)

• Eriikah
    ballerina skrev 2015-06-18 17:03:25 följande:

Nu har mitt största nedslag kommit - vårt efternamnsbyte har avslagits! Det var tydligen "för likt" ett annat efternamn. Suck. Nu står vi på ruta ett igen. 

Vi har två alternativ:

* Ansöka om ett nytt (men vaaaad?)

* Ta något av våra nuvarande, men ingen vill heta nåt av det. 

Ni kan inte bara ändra stavningen på något via då? Ibland verkar det hjälpa.
  • Eriikah

Jag börjar nästan känna mig som en bridezilla... Eller så är det mest bara att tjejen i värdparet har ett enormt kontrollbehov. Jag och min blivande är lite så att vi tycker att allt löser sig och man inte behöver va så noga med allt. Jag tycker ju att jag vet vad som behöver/ska göras så här dagarna innan och har koll på det och så frågar folk nåt och jag blir typ grinig av att nån bara frågar nåt. Eller kanske är man bara stressad, en skvätt kontrollbehov och har allmänt svårt att delegera för "jag kan själv"... Drygt är det iaf...

Svar på tråden Bröllop augusti 2015