Inlägg från: stresso |Visa alla inlägg
  • stresso

Bröllop augusti 2015

yasminb skrev 2015-02-16 22:07:23 följande:
    jag var ute i början av förra veckan och tyckte jag var ute i god tid, då sa de samma sak.. bör beställa klänningen vid månadsskiftet så den hinner sys upp och så.. annat är om du kommer till någon butik där du kan köpa klänning på lagervara.. Men ja, här i Stockholm är det dags snarast är iaf den info jag fått..
    jag har också tänkt att jag var ute i ganska god tid som ska ut och prova klänningar nu på lördag - tji fick jag för de första tre butikerna jag ringde var fullbokade två lördagar framåt! 

en del annat verkar falla på plats dock, hade ett jättebra möte med cateringfirman på festlokalen idag och de kan göra precis som vi vill :) och så beställde vi min vigselring i lördags också. DJ och hår+smink kvar att boka, sen är det mest bara detaljer kvar känns det som. plus klänningen då, men det känns mer och mer som att jag ska ha en riktigt flådig "vanlig" klänning istället, men jag kanske springer på min dröm på lördag :)
  • stresso
    Linnen skrev 2015-02-23 22:36:13 följande:
    Vad roligt! :D Bra att ni skickar dom så dom hinner komma fram före helgen. Då kanske några hör av sig under helgen, Jag var så nervös över om alla inbjudningar kom fram eller inte så det var skönt att några hörde av sig och sa att dom kommit fram :) 

Har hamnat i nån sorts shoppingmani sen jag köpte min klänning häromveckan. Idag har jag handlat dekorationer i mängder känns det som. Ebay är min bästa vän <3
    känner helt klart igen mig - det finns så mycket bra grejer på ebay en aldrig fattade behövdes till ett bröllop - men det behövs! Tungan ute
  • stresso

de kommer antagligen undra om det finns någon önskelista, en sån rubrik kanske skulle vara bra

• stresso
    Kotten skrev 2015-02-26 16:15:22 följande:
    Vi har skrivit i både inbjudan och i brevet att vi inte önskar oss några presenter, att deras närvaro är den bästa gåva vi kan få :). Jag hoppas det räcker då vi verkligen inte önskar oss något utan många gäster kommer ha kostnader för boende och resa vilket kommer bli dyrt för många.
    vi skrev först att vi inte ville ha något, sen lade vi till sånt man inte kan få för mycket av (vin och kokböcker) för dem som absolut vill köpa något - men vi har ändå blivit tillfrågade flera gånger om vi inte har någon "riktig" önskelista...
    men jag hoppas som du att det räcker så som ni har skrivit Glad
  • stresso
    Linosa skrev 2015-03-10 15:29:01 följande:
    Man brukar väl räkna ca 8 glas per flaska vin. Och jag skulle nog räkna med att de flesta dricker 2 glas per rätt? Alla gör väl inte det, men hellre för mycket än för lite.
    8 glas per flaska låter lite lite... 8 glas per flaska bubbel köper jag, men man får nog räkna med att ett standardvinglas är 15 cl, skulle max försöka få ut 6 glas per flaska. men jag är också onaturligt rädd för att mat/dryck/musik/snacks ska ta slut på en helt vanlig fest, så jag har en ganska ordentlig säkerhetsmarginal till bröllopet Skrattande
  • stresso
    SilviaVonLila skrev 2015-03-14 08:21:11 följande:

Skulle vilja att min m2b var lite mer drivande i bröllopsplanerandet, för hittills har det varit jag som styrt och bokat och ringt och han har mest bara hängt på. Jag börjar känna mig lite stressad över att det ändå är vissa saker som inte är bokade, men han har inte alls samma syn på det hela. Känns som att om jag inte ringer så ringer ingen.

Är det jag som är för drivande eller är det han som är för avslappnad?

Någon annan med liknande upplevelser?

i vårt fall är det min fästman som har haft mest åsikter om hur det ska bli - vigselplats och festlokal nära vattnet etc., till slut ruttnade jag på att det var jag som gjorde all research, budgetering, kontakter etc så jag sa ifrån! Jag kommer inte se fram emot bröllopet om jag ska ordna allt och då kan vi lika gärna låta bli att gifta oss, och han förstod att jag menade allvar och var beredd att skippa stora festen och då tog han en mycket mer aktiv roll - nu är det ett gemensamt projekt och vi får båda två det vi vill ha :)
    Sätt hårt mot hårt!
    Linnen skrev 2015-03-16 13:25:29 följande:

I helgen spikade vi in- och utgångsmusik :D 
    Vi går in till "Rid över skog" och ut till "Concerning Hobbits". 
    Vilka låtar har ni valt? :) 

vi har inte spikat i vilken ordning låtarna kommer men det lutar åt att vi går in till Av längtan till dig, Sång till friheten under själva vigseln och utgång till För kärlekens skull :)
  • stresso
    Vi som gifter oss augusti 2015
    mtep - 8/8
    Linnen - 1/8
    Mirred- 1/8
    stresso - 8/8
  • stresso

min blivande man grottade ner sig i att bygga planteringslådor till vår uteplats, han drömmer om en prunkande trädgård och det har jag såklart ingenting emot OM vi innan börjar bygga en massa satte sig ner med mig och gjorde en riktig todo-lista inför bröllopet. mindre än fyra månader kvar nu.... tiden springer!!
    han blev nästan lite chockad: "men allt är ju bokat"
    det är förvisso sant.... men vi har t.ex. inte träffat vigselförrättaren än. eller valt vigselplats mer specifikt än bakom stadshuset, mot vattnet, eller spikat vinerna, eller spikat dekorationer, blommor, trycksaker etc etc, the list goes on.
    nu är listan sådär lång som den var precis i början när vi skulle planera, fast med mindre saker.

nästa vecka ska vi ha en pre wedding shoot med vår fotograf också. hur går det för er andra?

• stresso

första riktiga motgången igår: jag bad min bror vara back up-fotograf, mina hängslen och livrem liksom. jag var tydlig med att vi har anlitat en fotograf som är med hela dagen, men att jag vill ha en reserv.
    han sa nej. han vill inte ha ansvar, han vill hellre vara gäst.
    han har hittills kritiserat mitt sätt att köpa brudklänning, hur jag har satt ihop gästlistan och vilka har jag bjudit och inte. han har inte ens sagt att han ska komma, utan påpekat att han har till 1 juni att bestämma sig. 

vi har sedan tidigare en ansträngd relation och detta var liksom sista stråt, just nu känner jag mig ganska beredd att klippa alla band Gråter

• stresso
    AnnaHJ skrev 2015-04-14 20:05:22 följande:

Jag har också kommit av mig lite i bröllopsplaneringen, vet inte riktigt vad jag ska pyssla med liksom. Inbjudningarna är skickade och folk har börjat O.S.A, har haft ett första möte med cateringen och sånär bestämt menyn och vad de ska göra under middagen. Klänningen är beställd, alkohol fixar svärfar, min mamma håller på att sy vimplar. Letar just nu större tavlor på loppis att göra griffeltavlor av.

Ringen köpte vi förra veckan också. Var den första jag provade, rabatt och exakt i min storlek så behövde inte ens beställa den!

Just nu håller jag och mina tärnor att skicka förslag på tärnklänningar fram och tillbaka. De har helt annan smak än jag och det går liksom inte riktigt fram vad jag vill att de ska ha...

Förresten, det här med kostymen till blivande maken då? När bör man senast införskaffa det? Går man inte bara till en butik och köper?

Superfin ring!!
    Det där med kostym borde väl ha att göra med om kostymen ska skräddas eller inte. De gånger vi köpt kostym åt min gubbe har de tagit en storlek från hyllan och skickat till skräddaren, skräddningen har tagit typ tre dagar. kanske att de lite "finare" butikerna har längre leveranstid? Jag vet inte, men min gubbe säger att han måste köpa sin i maj, typ. Kanske mest är för att vara säker på att han ska ha nåt på sig haha

Jag sa till min bror att jag inte vill ha honom på mitt bröllop. Det känns såklart inte bra, men det är en tillräckligt stor sten som fallit från mitt bröst för att jag ska vara nöjd med mitt beslut. Ingen mer oro över att han ska bete sig illa, så skönt.
Svar på tråden Bröllop augusti 2015