SilviaVonLila skrev 2015-03-14 08:21:11 följande:
Skulle vilja att min m2b var lite mer drivande i bröllopsplanerandet, för hittills har det varit jag som styrt och bokat och ringt och han har mest bara hängt på. Jag börjar känna mig lite stressad över att det ändå är vissa saker som inte är bokade, men han har inte alls samma syn på det hela. Känns som att om jag inte ringer så ringer ingen.
Är det jag som är för drivande eller är det han som är för avslappnad?
Någon annan med liknande upplevelser?
i vårt fall är det min fästman som har haft mest åsikter om hur det ska bli - vigselplats och festlokal nära vattnet etc., till slut ruttnade jag på att det var jag som gjorde all research, budgetering, kontakter etc så jag sa ifrån! Jag kommer inte se fram emot bröllopet om jag ska ordna allt och då kan vi lika gärna låta bli att gifta oss, och han förstod att jag menade allvar och var beredd att skippa stora festen och då tog han en mycket mer aktiv roll - nu är det ett gemensamt projekt och vi får båda två det vi vill ha :)
Sätt hårt mot hårt!
Linnen skrev 2015-03-16 13:25:29 följande:
I helgen spikade vi in- och utgångsmusik :D
Vi går in till "Rid över skog" och ut till "Concerning Hobbits".
Vilka låtar har ni valt? :)
vi har inte spikat i vilken ordning låtarna kommer men det lutar åt att vi går in till Av längtan till dig, Sång till friheten under själva vigseln och utgång till För kärlekens skull :)