• tnoivles

Flädie mat och vingård - priser?

Undrar om det är någon som haft bröllopet på flädie mat och vingård och som skulle vilja maila över lite prisuppgifter och dylikt. Det skulle uppskattas väldigt mycket!

Trådarna jag hittar här på brollopstorget.se är ganska gamla och det verkar vara lite varierande vad folk betalat för pris. 

Undrar även om någon som varit där har något att säga om bröllopstårtan? Får man välja utseende och fyllning etc? Är den god?

Var först inne på att ta separat catering av tårtan, men börjar känna att det skulle vara skönare att  få allt fixat av dem så slipper man vara orolig för att den inte kommer/rasar etc.

Om ni svarar i tråden så specificera gärna vad exakt som ingår i priset! Jag är intresserad av 3-rätters, med fri dryck till maten, tårta, kaffe och avec och fri bar sedan på kvällen.

Undrar även om någon har bilder eller erfarenheter av deras bröllopssvit? Och  vad den kostade? 

Undrar även om någon beställt stolsöverdrag och vad ni betalat extra för detta? Samt om ni täckt de gula väggarna i festlokalen på något sätt eller om ni inte stördes av det? Tänkte ha ett färgtema som inte direkt passar in med kissgula väggar!

Supertacksam för svar! 

• Svar på tråden Flädie mat och vingård - priser?
  • tnoivles
    Nova skrev 2014-01-02 18:30:12 följande:
    Hej!
    Jag gifte mig på Örtofta Slott i somras och vi ade maten från Flädie. Jag skrev ett inlägg om bröllopet med detaljer om priser här: www.brollopstorget.se/Forum-22-88/m4321250.ht...

Som jag skriver i tråden så valde vi bort ders tårta och vi valde även bort avec då vi hade ett alkoholfritt bröllop, jag tror att de sltligen drog av ca 50kr för avec+tårtan. Vilket jag tyckte var lite snålt med tanke på att det inte serverades någon alkohol alls vare sig i baren eller till middagen must+alkoholfria drinkar och alkoholfritt vin. Men men. Maten var verklgien super! Och vi har fått jättemycket bra respons från våra gäster om just maten, än i dag!

Vi var och tittade på deras egna lokaler, men valde bort det pga storleken och att de kändes lite för trångt för oss. Jag tror dock att deras sittöverdrag skulle kosta 70kr/stol (osäker).

Hör av dig ifall du har ngåra mer frågor.

Lycka till!
    Hej! Tack för svar!

Ser ut att ha blivit ett väldigt lyckat bröllop! 

Fick ni ingen rabatt för att ni valde alkoholfria alternativ istället för alkohol? Dvs var priset på 1050 kr/pers samma om man tog alkohol? Och så fick ni 50 kr rabatt för att ni inte tog tårta och avec? Blev det då 1000 kr/pers för er, eller var rabatten redan inräknad i de 1050 kr/pers?

Lite dyrt för vår budget egentligen ! Men är ju så himla långt hopp mellan denna typen av ställen och en bygdegård ute i skogen nånstans, skulle vilja ha ett mellanalternativ men verkar svårt att hitta!

Undrar även vad tårtan kostade, har också funderat på cake me happy nämligen!!
Svar på tråden Flädie mat och vingård - priser?