Jag var tvungen att gå igenom alla mail nu, komme knappt ihåg. Orginal priset var 1050kr (ingen rabbat för att vi inte ville ha alkohol-de påstod att det var så lite skillnad ändå vilket jag tycker är väldigt udda eftersom en öppenbar med alkohol självklart kostar mer än en öppenbar med alkoholfri dricka!) Men vi fick 50krs avdrag för tårtan och avec.Så vi betalade 1000kr för flädies bit och 250kr för lokalhyrna /person. Deras tårta var då iaf en bestämd standard variant och det kunde man inte förhandla om.
I menyförslaget de skickade till oss så stod det att tårtan var i våningar så jag hade föreställt mig att det var en våningstårta eller på en våningställning men det visade sig när jag pratade med dem att det var på en spiralställning. Man fick ha önskemål om utseendet, men helst skulle bagaren/kocken få bestämma det själv... Missförstå mig inte nu i överlag tyckte jag de var väldigt trevliga at ha att göra med. Men ibland kändes de lite överdrivet oflexibla (i mitt tycke) det började med att det är vår dag och att de vill att et ska vara en fantastisk dag och att de erbjuder en helhetslösning, men nrä det kom till kritan så skulle vi tex ha med oss tårtspade för att vi inte skulle ha tårtan från dem, med tanke på vad man betalar så tyckte jag det var väldigt udda. Vi hade en ganska så hetsig diskussion, tyckte väl inte att vi skulle behöva tänka på just en sak till när vi hade anlitat dem och de faktiskt är ett cateringföretag, de ville även att vi skulle ha kaffeservetter med till tårtan, eftersom återigen tårtan inte kom från dem...Också en konstig sak, vi skulle ju få te o kaffe från dem, och de skulle ju fixa servetter till minglet det kändes så oserivce minded, ifall du förstår vad jag menar. så jag var ganska besviken den sista tiden. Som brudpar har man så mycket att tänka på och att då få extra uppgifter av ett företag man anlitat som ska ta hand om allt, blir extra jobbigt. Även om vi väljer att ta tårtan utifrån så har de ju ansvaret för kvällen...Men personalen på bröllopet var fantastiska!! Oerhört lyhörda och profosionella och varma! Och som sagt maten var underbar!
Jag vet precis vad du menar med ett mellan alternativ, det var lite för dyrt för oss också. Jag har iof för mig att ifall man ska ha festen hos dem så kostar det rutn 950kr/person. Kan ha fel, dem prisuppgifterna fick vi i pappersformat när vi träffade dem så jag har dem tyvärr inte digitalt. Jag vet inte riktigt var i skåne ni bor, men ett förslag är att kolla upp Jordberga gods, nära Trelleborg, de har ett stall som de hyr ut. tror det kostar 10 000kr att hyra, dock får man fixa med allt själva, som mat o dryck osv, men då har man ju friheten att välja vilket cateringföretag som helst och komma ner i pris på så sätt.www.jordberga.se/evenemang/brollop-och-fest/
Tårtan kostade oss 59kr/bit, vilket var det billigaste tror jag. Då fick man två fyllningar och en botten. Beroende på dekoration och vilken typ av fyllning kunde priset gå upp. Vi var hos henne o hade en konsultation o fick provsmaka olika fyllningar och bottnar, det kostar rutn 300-350kr men det dras av på slutpriset. De kan leverera tårtan, men lördagar är de ganska upptagna plus att det kostar pengar så vi hämtade den själva..men det blev ju som sagt panik med tanke på att den var sned o blommorna hade fallit av..:/ Men det löste ju sig til slut, den var väldigt uppskattad! och jag är i efterhand völdigt nöjd med att vi inte kompromissade med vad vi ville ha, även om det blev dyrare...:)