Köpa ring nu eller vänta till USA semester i sommar?
Hej.
Jag vet att detta är en helt subjektiv fråga men min sambo hade gärna förlovat sig igår, så mycket vill hon :)
Jag vill absolut också förlova mig, men jag håller på att spara pengar till en ring.
Hon har hittat en på guldfynd som hon gillade, men jag vill ge henne en liknande men mycket finare (och dyrare) än den, om jag hade velat så hade jag kunnat köpa två sånna ringar på guldfynd redan nu.
Jag har kollat lite på att köpa en diamant från James Allen men har även frågat en lokal guldhandlare om vilka diamanter han har inne, får svar nästa vecka.
Jag gav honom en utskrift av denna diamanten http://www.jamesallen.com/loose-diamonds/round-cut/0.63-carat-g-color-vs1-clarity-excellent-cut-sku-255133 som han ska ha för att jämföra. Diamanten har fått 1.1 på Holloway Cut Advisor.
Nu till frågan :)
Vi ska, tillsammans med andra kompisar, åka på semester till USA till sommaren, både till väst- och östkusten.
I New York, som vi ska stanna i ett antal dagar, finns "West 47th Street - the Diamond District" och där borde man kunna köpa både ring och diamant till ett betydligt lägre precis, eller om jag bara köper diamanten där och tar hem den i fickan, och "glömmer" att betala 25% i moms ;)
Så, ska jag vänta och köpa ringen i USA? Eller t.om. fria till henne i USA med en fejk ring, för att sen ta henne i handen, gå in till en handlare, och säga att hon får välja en ring för x antal dollar?
Jag har en tanke att ta en helikopter tur (http://www.maverickhelicopter.com/tour-wind-dancer.aspx) ut till Grand Canyon från Las Vegas, för att sedan fria när man landat nere i en dalgång för lite fika och champagne.
Vad hade ni tjejer gillat mest?
Ber om ursäkt för långt inlägg :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-02 22:38
Eller fria till henne i sverige med en fejk ring, och förklara att vi ska köpa ring i USA, för där får vi troligtvis mer för pengarna. Men lite tråkig historia att berätta vidare sen om hur förlovningen gick till..