Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

Bröllopssmycken

skulle hemskt gärna vilja ha något sånthär till halsband i alla fall. då vi har skogstema så tyckte jag det skulle passa. funderade först på att köpa en och ge till min tänkta tärna som tack, men då tänkte jag, att varför kan inte jag också ha en? bara "problemet" att dessa smycken tydligen bara finns utomlands, så jag får väl beställa från etsy, och då är det ju tull och frakt och blabla så det lär ju kosta mer än smycket i sig :P

vad jag ska ha i öronen vet jag inte. har 10 hål i öronen, varav en är en tragus och en är en industrial. vet inte om jag ska ha smycken i alla hål, och vet inte VAD jag ska ha. tycker kott-örhängen inte ser fina ut. 

• filibustern
    Chicita skrev 2014-01-04 13:18:27 följande:
    filibustern... Om säljaren finns inom EU så blir det ju ingen tull i alla fall Glad
    Frakt skulle det väl bli även inom sverige om man inte har tur och kan hitta en återförsäljare där man bor Glad

Jag hade ett pannsmycke, samt replikor av Arwens Evenstar (från sagan om ringen) 

jo, men de jag kollat på som jag tycker ser fina ut är ju såklart från USA eller kanada. -.- :P
  • filibustern
    Caledonia skrev 2014-01-04 15:19:57 följande:
    Tänk på att värdet måste upp över 400 kr för att de ska kunna ta ut tull
    jaså? på tullverket (tro ja) stod det att dom tar x% (minns inte) för smycken i tullavgift. 

Svar på tråden Bröllopssmycken