• Jessica327

Tips på vad en inbjudan kan innehålla! Lite panik här :)

Hej.

Jag behöver all tips jag kan få på vad en Bröllopsinbjudningskort kan innehålla.

Barn är välkomna på vigseln i kyrkan men inte på middagen efter. Hur skriver man detta på ett snyggt sätt?

Hur ska man få ihop på ett bra sätt hur de ska osa senast? Korten är ju inte stora så man får ju inte plats med hur mycket som helst.

Vi önskar oss inte direkt något mer än att de ska vara dör och ha kul. Men ska man nämna något om önskelista?

Åh, jag vet inte hur jag ska gå ihop allt. Finns det tips någonstans på forumet? Eller mallar etc?

När ska korten skickas ut? Vi gifter oss den 10 maj.

• Svar på tråden Tips på vad en inbjudan kan innehålla! Lite panik här :)
  • 140719

Jag vill gärna ha lite tips också på vad som ska stå på inbjudan!

Vi kommer inte heller ha med barn under middagen men dom är mer än välkommna till kyrkan, men hur får man fram detta på ett bra sätt?

• Sofie R

Skriv ett separat informationsblad kanske. Eller gör som vi, skriv åldersgräns..

• Brud2012

Jag tycker ni kan skriva klart och tydligt vilka ni bjuder in: de vuxnas förnamn tidigt i texten. Sen i längre ned efter ni angivit plats och tid i kyrkan kan ni skriva att ni välkomnar alla barn vid själva vigseln.  Trevligare att säga så än att ge ett slags "förbud" i form av åldersgräns. 

• JW2014

Våra inbjudningar innehåller:
    *ett finare inbjudningskort med plats, datum och tid och självklar vilka som gifter sig :)
    *sedan följer det med ett informationspapper där det står om övernattning(vi har bokat stugor vid sjön till alla), frukost och annan information. Dessutom står det att vi vill fira med vuxna vänner och att tonåringar och barn får stanna hemma.
    * ett OSA kort med frimärke som gästerna endast behöver fylla i och skicka in.

Vi skickar inbjudningarna 8 veckor innan.

Alla är alltid inbjudna i kyrkan, även om det ramlar in en alkis under vigseln så är hen välkommen ;) Ingen kan nekas inträde. Så man behöver bara skriva att barn inte är välkomna till festen efter vigseln.

• Sofie R

Bara ni skriver det uttryckligen, annars kommer det vara folk som "missuppfattar".

• Brud2012

Gör det inte krångligare än det är: OSA senast 9 april 2013.

Vill ni önska er specifika saker? Vi gjorde så att vi gjorde en enkel hemsida där vi skrev att vi önskar oss mest att få fira dagen med er men om ni vill ge gåvor kommer här lite tips på uppskattade alternativ:

De färdiga bröllopshemsidorna har också önskelistefunktion där ni lägger upp sånt som ni önskar er och sen kan gästerna "boka" varje punkt när de köpt det, så att det inte blir dubletter.

Hemsidan är ett bra sätt att skriva ner allt som inte får plats på inbjudan. Inbjudan ska ju ändå vara ganska kort och enkel, med det viktigaste budskapet. Att ni gifter er och att dom är bjudna :) 

• Maria GR
    Jessica327 skrev 2014-01-04 20:37:40 följande:
    Hej.

Jag behöver all tips jag kan få på vad en Bröllopsinbjudningskort kan innehålla.

Barn är välkomna på vigseln i kyrkan men inte på middagen efter. Hur skriver man detta på ett snyggt sätt?

Hur ska man få ihop på ett bra sätt hur de ska osa senast? Korten är ju inte stora så man får ju inte plats med hur mycket som helst.

Vi önskar oss inte direkt något mer än att de ska vara dör och ha kul. Men ska man nämna något om önskelista?

Åh, jag vet inte hur jag ska gå ihop allt. Finns det tips någonstans på forumet? Eller mallar etc?

När ska korten skickas ut? Vi gifter oss den 10 maj.
    Jag har samma panik! 
    Jag har precis gjort färdigt vår inbjudan i kväll. var och handlade papper och annat idag för att göra olika prov . 
    Blev super nöjd med kortet men ska nu bara få till texten!!
    Vad roligt att du gifter dig 10/5-14 det ska vi också göra!
  • TheD

10/5? Ja vi skulle iaf redan ha skickat ut våra kort då våra kort skickades 5-6 månader innan och osa var 2,5 månader innan.

Det är bara att radda upp. Gör det inte krångligare än vad det är. Finns masor av mallar på nätet så det är inte svårt :)

• Chicita

Vi gifter oss
    Datum, tid, plats
    Vigseln är öppen för alla

Efter vigseln bjuder vi in till middag och fest för våra vuxna vänner och släktingar.
    Svara senast *datum* till *person* ( + mailadress, telefonnr, adress eller vilket sätt ni vill att dom kontaktar denne) 
    Er närvaro är allt vi önskar. Men för er som önskar ge en gåva, så besvaras frågor om detta av *samma person som tar emot OSA*
    Klädkod: (Kavaj, Mörk Kostym, Frack.. )  

• filibustern

vi ska också ha barnfritt. funderar på att skriva (för det första) bara de som vi bjuder på kuvertet, t.ex herr och fru xxxxx 

sen ang. barnen funderar vi på formuleringen
    "barnen är hemskt välkomna till vigseln, men middagen och festen vill vi fira med de vuxna"
    eller nåt liknande. vi kommer ha alkohol i bilden och jag gillar inte att barn ska vara med då. vet själv hur jag reagerade på alkohol när jag var liten så, jag vill bespara dom det.  

Svar på tråden Tips på vad en inbjudan kan innehålla! Lite panik här :)