Chicita skrev 2014-01-08 20:22:25 följande:
Vad kul att höra
Varför inte "göra en väg" som löpare över bordet (typ svart tyg eller papper med vita remsor på för att göra mittlinjen) och ställa lite leksaksbilar på "vägen" där.
Placeringskorten kan vara en lek...
Typ skriv Saab i rött på ett placeringskort och ge sen en person ett kort med röd text och 9-3 på. En annan har placeringkortet Saab i Blått och får sitt kort med den blåa texten 9000 och så ska dom hitta sin plats med hjälp av färg och modellbeteckning.
Eller använd bara bilarna till dukningen och lägg en bild på gästen på tallriken (som placeringskort) eller typ 5 av 6 delar av bilden, men inte i den ordning dom ska vara för att bilden ska vara "riktig" och så får dom en ruta av sin bild i handen och får leta sig fram till sin plats...
*spånar vidare*
AH taget!! det måst ejag göra.. en bilbana som bord typ haha.. nej men hmm.. om man kanske kunde sy dit i svart tyg en bana och ställa bilar där..
tror jag ska skippa bordsplaceringen när vi inte är så många. men funderade som jag kanske skrev, på att använda bilarna till dela in dom i lag..då det är svårt besluta lagen annars :)
hade varit coolt ha en bilbana som en stafett, men blir direkt mer arbete för då känner jag ansvar för att inte någon ska råka göra sönder den osv..hmm.
aha..fasiklen det hade varit coolt med pusselbilder om jag körde bordsplacering..hmm. undra om jag kan göra den idé på något annat vis.. kanske till att lära känna folk i början med..hmm