Tips på roliga dekorationer?
Har ni något tema till festen eller är det något annat som man skulle kunna plocka upp som en röd tråd?
Det är ju lite lättare att börja spåna om man vet lite åt vilket håll man ska styra tankarna
Har ni något tema till festen eller är det något annat som man skulle kunna plocka upp som en röd tråd?
Det är ju lite lättare att börja spåna om man vet lite åt vilket håll man ska styra tankarna
Vad kul att höra
Varför inte "göra en väg" som löpare över bordet (typ svart tyg eller papper med vita remsor på för att göra mittlinjen) och ställa lite leksaksbilar på "vägen" där.
Placeringskorten kan vara en lek...
Typ skriv Saab i rött på ett placeringskort och ge sen en person ett kort med röd text och 9-3 på. En annan har placeringkortet Saab i Blått och får sitt kort med den blåa texten 9000 och så ska dom hitta sin plats med hjälp av färg och modellbeteckning.
Eller använd bara bilarna till dukningen och lägg en bild på gästen på tallriken (som placeringskort) eller typ 5 av 6 delar av bilden, men inte i den ordning dom ska vara för att bilden ska vara "riktig" och så får dom en ruta av sin bild i handen och får leta sig fram till sin plats...
*spånar vidare*
Kör "mutter och skruv"-placering då
Alla killar får en mutter - alla tjejer får en skruv och så ska dom skruva sig fram till vem dom ska sitta ihop med,
Bultbarer (det heter ju inte skruv om det är muttrar till, men.... ) finns på många byggvaruhus om man inte har hemma. Alltså där man kan köpa lösa muttrar och bultar.
Om det inte är jämt antal tjejer och killar så spelar det ju ingen roll, då får en tjej ta en skruv eller en kille en mutter...
Är det ojämt antal över huvud taget så lägger ni dit en ensam extra skruv bara och så får personen som blev utan "dejt" sätta sig först och dom andra får fylla på dom tomma platserna
Om du ska köra på vanliga dekorationer så kan du ju köra lite vintertema (så kan du säkert fynda en del nyårspynt billigt )
Du kan också spraymåla grenar med silverfärg exempelvis och antingen ha liggande på bordet, eller stående i vaser istället för blommor
Jag tippar på att du faktiskt vet en hel del om honom som du inte behöver fråga honom om.
Favoritmat, intressen, roliga anektoder från när han var liten osv...
Vilka kändisar gillar han...
Lekar är inte riktigt min starka sida, jag är inte något fan av att leka lekar själv tyvärr