• Emmchan

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

I juli är det dags för oss att knyta banden och vi håller för fullt på att välja vigselring till mig. Det var ju inte direkt lätt. I alla fall inte för en som lider av beslutsångest till vardags. Det finns ju så mycket fint

Nu tror jag att jag är inne på denna kombon. Den släta är förlovningsringen, trestensringen är från Schalins och blir då vigselringen. Tanken är så småningom att ha en tredje ring - en barnring för våra barn, om och när vi får barn. Schalinsringen finns i en modell mindre som jag ska prova i veckan, vet inte om jag tycker att denna är för stor för mig. Det har väl att göra med smak och hur blingig man är Ringen längst ut har prinsesslipade diamanter så att den matchar vigselringen. 

'

Vad tycker ni? Kan det fungera?

• Emmchan
    Caisa skrev 2014-03-05 08:45:18 följande:
    Här är min förlovningsring, utvald av min blivande (överasskninsfrieri). Rött och vitt guld 18k med 3 små diamanter.

Vigselringen, Schalins Norrsken Virvla i rött guld 18k. Bröllopet är i juni och då åker förlovningsringen över till höger ringfinger. Skrattande

Har du fått gjort den med rak skena? Har för mig att Virvla har en lätt rundad skena annars va? Jag har precis hämtat ut min "Himla" som jag har fått ändrat till rak skena nämligen :) Så fina dessa är!
  • Emmchan
    Caisa skrev 2014-03-06 20:54:34 följande:
    Nej, den är helt i standard, har inte gjort någon ändring. Glad
    Åh! Såg så rak ut tyckte jag :) Har stirrat mig blind på så många ringar så jag ser inte skillnad längre..haha! :)
  • Emmchan
    just skrev 2014-03-07 10:23:53 följande:
    Men det är skillnad! Vi skrev just om det några inlägg upp i tråden. Schalins finns i både rak och lätt rundad. Den rundade skenan är den nyare modellen och den raka är den ursprungliga varianten.
    Det skiftar nog liten vilken modell guldaffärerna har, så om man är ute efter det ena eller andra kan det vara värt att kolla runt.
    Aha! Jag har en rak Himla som jag hämtade ut förra veckan, de hade bara den rundade hos guldsmeden men han sa att det inte var några problem att få en rak. Jag trodde att standard var de rundade och att man kunde ändra om man ville..men då vet jag :)
  • Emmchan
    Smallshoes skrev 2014-04-02 18:07:25 följande:
    Åh, kan inte du lägga upp en bild på din Himla? Jag sitter här och försöker älska himla framför Gnistra.. Även om båda är otroligt vackra har jag en förmåga att vilja ha för stort bling. Jag hittar ingen riktig bild på Himla.. så tråkigt. Skulle vara fantastiskt kul att se den på fingret. Speciellt om du gjort den rak också! :)
    Absolut! Jag är supernöjd med den! Kommer nog att ha den innerst, närmast hjärtat. Tyckte det blev snyggast så. Dessutom kommer jag att vilja ha en till ring så småningom, en tunn alliansring. Den ska sitta bredvid vigselringen när den blir aktuell :)

Nu blev bilderna rätt stora, men ja, det kanske är ännu bättre :) Hojta om du vill ha fler bilder eller bilder på ringen utan att den sitter på fingret!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014