Utvandrare skrev 2014-02-23 17:34:42 följande:
Ååå vad fin! Ja, vi har ganska så lik smak. ;)
Vi gjorde det ganska lätt för oss och valde en butik som har många alternativ på stenar, men ganska få fattningar att välja på. Jag har inte koll på förlovningsringens mått, men den är högre än den är bred ("knife edge band"). Diamanten är 0.61ct.
Vigselringen är 2.6mm bred med 0.39ct totalvikt. Stenarna går bara halvvägs runt. Vad har du för mått på dina?
Ah, ja jag tycker det är superfint med de där avsmalnade banden som du har, så här i efterhand hade jag nog kunna valt ett sånt med, men jag hade en idé som jag betättade för min kille och då ville jag absolut ha ett kantigt band, men mest för att jag inte ens kollat runt så mycket! Det jag var helt säker på är att jag ville ha en princess-slipad diamant, tycker dom är fantastiska! Men vi har nog ganska lik smak ja, great minds think alike!
Den jag har nu är 2 mm bred och hög, har en sten på 0,71 carat, vigselringen blir 2 mm hög den med, men runt som din runt 2,6 mm bred. Jag kommer ha stenar hela vägen runt, vet inte exakt men det blir nog runt 1 carat på den... Ringen är klar om ca 10 dagar, jag är dock bortrest till den 14:e mars så jag kommer hämta den efter det! Wiii!
När blir din ring klar och när är det dags för ert bröllop?