Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
Förlovnings (enstens) och vigsel (allians?) -ringarna.
förlovningsringen i VG med 1ct diamant.
vigselringen i VG med 14 st 0.01 diamanter.
Förlovnings (enstens) och vigsel (allians?) -ringarna.
förlovningsringen i VG med 1ct diamant.
vigselringen i VG med 14 st 0.01 diamanter.
Hahah Tack för svaret! Jag har alltid undrat om vad typen av ring heter. Men då kan jag säga halvallians, om man ska beskriva vilken som är vilken. Det är ju inte alla som fattar vilken som är vigsel o vilken som är förlovningsring! Ofta har man väl enstensringen som vigselring i sverige. Nu blev det tvärt om för att jag hittade den stora stenen föst och var liksom TVUNGEN att ha den :)
Innuedo, jag tror absolut att vi eftertagit USAs "standard" att smycka oss med stenar i ringarna. Att det under just 70 talet var enkla släta ringar ringar som gällde tror jag har med att göra den stora vänstersväng vi hade då. Det var ju sällan någon som hade påkostat bröllop eller ens bröllop Öht. Pratade med en fröken på ÖF idag som berättade om deras bröllop på 70 talet. De gifte sig borgerligt snabbt, hon i en lila klänning också tog de en "selfie" efteråt, ungefär i den klassen hölls bröllopen då. Min mammas och pappa likaså. Varma hälsningar en 90 talist som bara berättar vad jag hört från andra. ;)