• Lihoo

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

mun85 skrev 2014-03-05 19:09:08 följande:
    Urtjusig vigselring! Jag ska se om jag kan hitta någon liknande som passar min förlovningsring! =) Den är dock lite mer rundad än din vigselring verkar det som så tveksam om det passar, men jag hoppas det. 
    Mysig historia du har om din förlovningsring! =) 
    Jag har en skena liknande din och kommer antagligen ha ett hopbygge utav schalins Rhen ring då jag gillar fattningen då den inte är så kantig + jag lägger på 5st små stenar på varje sida om den större. De kan bygga en ring på de flesta skenor så den passar ens förlovningsring

Resultatet ska bli så som denna som är en ring ur princess serien men med större stenar Tycker den skulle passa fint till din skena!

• Lihoo
    mun85 skrev 2014-03-05 19:09:08 följande:
    Urtjusig vigselring! Jag ska se om jag kan hitta någon liknande som passar min förlovningsring! =) Den är dock lite mer rundad än din vigselring verkar det som så tveksam om det passar, men jag hoppas det. 
    Mysig historia du har om din förlovningsring! =) 
    Mitt inägg verkade försvinna?
    Det jag tänkte säga var att schalins kan göra de flesta ringar utefter din skena eftersom de har många varianter. Så ska de göra med min. Jag ska ha ett hopbygge utav deras Rhen ring då jag gillar den runda fattningen utav mittenstena och lägga på 10st mindre diamanter så slutresultatet kommer se ut som denna ring från princess men med större stenar som jag absolut tror skulle passa din skena då min är liknande

• Lihoo

Här kommer min ring som jag hämtade ut idag. Var väldigt nervös då jag inte kunde prova slutresultatet innan. Det är en Schalins Rhen 0,15ct med tillagda 10st 0,03ct som jag blev väldigt nöjd med. 
  • Lihoo
    Lexieli skrev 2014-03-24 19:54:01 följande:

Åh! Jag har precis beställt en Schalins Rehn med 0,15 ct som mittsten med 6 st 0,03 ct tillagda (3 på vardera sida). Dock med en rundare skena med mer kupning för att matcha förlovningsringen. Är lite nervös inför vad jag kommer tycka.... Hade guldbolagets Sofia - elionore som inspiration men den hade så hög kant (bild i min blogg).

Din är superfin!

Tack så mycket ! Min har också samma skena som min f-ring för att matcha och har inte heller då samma skena som originalet. Hoppas du blir lika nöjd som jag!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014