Inlägg från: Imsevimse |Visa alla inlägg
  • Imsevimse

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

Här är mina ringar =) Den yttersta är vigselringen som jag får bära från och med den 7/6. Båda ringarna är i silver, förlovningsringen kommer från Schalins och vigselringen från Chanti. Måste säga att jag är grymt impad av dem som företag, beställde vigselringen runt kl. 22 den 7/4 och den kom med posten igår. Har ju inte hunnit använda den ännu men den verkar vara i bra kvalitet och stenarna (cz) är väl fastsatta. Hade tänkt att köpa en liknande ring i vitguld med diamanter, men budgeten satte stopp och jag är minst lika nöjd med denna! =) Eventuellt byter vi kanske ut den i framtiden vid någon bröllopsdag eller liknande, eller så behåller jag denna.

• Imsevimse

Jag har sen tidigare lagt upp en bild på min tilltänka vigselring, men nu har planerna ändrats. Min rara, goa mormor överraskade mig stort idag med att ge mig en ring som hon köpte till sig själv för 37 år sedan. På grund av ledbesvär kan hon inte längre använda ringen och tyckte därför att det vore synd att bara lägga den i låda. Det är en vitguldsring med 10 diamanter på totalt 0,40 ct. 
    Jag är jätteglad över möjligheten att få förtidsärva denna ring, när jag sedan får bära den så kommer den ju dels att påminna mig om mitt äktenskap med den man jag älskar, och dels påminna mig om min mormor. =)

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014