• CoG

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

Sheltiegirl skrev 2014-02-19 14:20:23 följande:
    Jättesnygga ringar allihopa!

Jag har denna förlovningsringen, Flemming Uziel, identisk med min blivandes ring.

Vad för typ av ring tycker ni passar ihop med denna?? Jag har flera hundar och håller även på med hästar, är en friluftsmänniska så kan inte ha någon stor ring med vassa kanter man fastnar i.

När jag köpte denna föreslog hon i butiken att man kunde kombinera med följande typ av ring, vad tror ni?

Jag tycker att överlappande är jättesnyggt.
    Tror inte det stör att den undre ringen är mönstrad då den är mönstrad runt om
  • CoG
    MrsP93 skrev 2014-02-19 14:47:21 följande:
    Jag gifte mig 2/8-13 med en tillfällig ring pga gravid och supersvullen.
    Har letat som en galning efter den perfekta vigselringen sen min man friade i april förra året, men förra veckan så hittade jag den äntligen och idag kom den med posten.
    Och herregud vad jag är kär i den, den är verkligen jag!
    Jag är så jäkla nöjd! 
    Det  är en helallians med granat, turmalin,ametist, peridot, citrin och topas.
    Ursäkta för dåligt kort, var för uppspelt så kunde inte hålla mobilen helt stilla..

Det blev ju jättefint!
  • CoG
    lerumstessan skrev 2014-04-22 14:17:21 följande:
    Här är mina ringar! Jag har designat vigselringen själv och blev supernöjd! Min blivande man heter Willy, därav W:et när man ser den från sidan! :)

Vilken rolig detalj!

:)

• CoG
    Imsevimse skrev 2014-04-22 21:45:25 följande:

Jag har sen tidigare lagt upp en bild på min tilltänka vigselring, men nu har planerna ändrats. Min rara, goa mormor överraskade mig stort idag med att ge mig en ring som hon köpte till sig själv för 37 år sedan. På grund av ledbesvär kan hon inte längre använda ringen och tyckte därför att det vore synd att bara lägga den i låda. Det är en vitguldsring med 10 diamanter på totalt 0,40 ct. 
    Jag är jätteglad över möjligheten att få förtidsärva denna ring, när jag sedan får bära den så kommer den ju dels att påminna mig om mitt äktenskap med den man jag älskar, och dels påminna mig om min mormor. =)

Och den blev ju jättefin tillsammans med förlovningsringen också!

Vad roligt att bära en ring som betyder mycket på mer än ett sätt :)

• CoG
    Imsevimse skrev 2014-04-22 21:45:25 följande:

Jag har sen tidigare lagt upp en bild på min tilltänka vigselring, men nu har planerna ändrats. Min rara, goa mormor överraskade mig stort idag med att ge mig en ring som hon köpte till sig själv för 37 år sedan. På grund av ledbesvär kan hon inte längre använda ringen och tyckte därför att det vore synd att bara lägga den i låda. Det är en vitguldsring med 10 diamanter på totalt 0,40 ct. 
    Jag är jätteglad över möjligheten att få förtidsärva denna ring, när jag sedan får bära den så kommer den ju dels att påminna mig om mitt äktenskap med den man jag älskar, och dels påminna mig om min mormor. =)

Och den blev ju jättefin tillsammans med förlovningsringen också!

Vad roligt att bära en ring som betyder mycket på mer än ett sätt :)

• CoG
    Vaniljljus skrev 2014-06-30 11:00:53 följande:

Här är mina fina, alliansen är förlovningsring och vigselringen ska ju egentligen inte sitta där än..... :) men snart! Längtar efter att få kalla mig fru till min fine man.

fin kombination :)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014