Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
Nu kan jag äntligen lägga upp bilder på min vigselring som jag dock ännu inte fått se IRL... (det är alltså inte min hand i fotona) Den väntar på mig i USA och jag får se/prova den om 1 månad. Har designat den själv och fått den tillverkad i Chicago (hittade en shop på Etsy som gjorde min förlovningsring för 1 år sedan). Den består av 14 kt vitt guld med små diamanter på skenan och 2 i själva "korgen". Mittstenen är en emerald cut moissanite på ca 4 carat. Den finns en fleur-de-lis detalj på varje sida av korgen.
CAD skiss över ringen.
Min förlovningsring lade jag upp i förra årets tråd, men för den nyfikne så kommer den igen här. Den består av 14 kt rosé guld med små diamanter på skena och i halo. Mittstenen är en rosa-aktig morganite (vilket är en beryll, som smaragd och aquamarine). Den köpte jag från en shop på Etsy som heter RosadosBox, samma som jag anlitat för att göra min vigselring.
Är grymt pirrig på att få semin vigselring för första gången! :)
Otroligt fina ringar! Jag funderar på att köpa en ring från det företaget (faktiskt nästan identisk likt din förlovningsring, fast i vitguld ) så jag undrar dels om du tyckte att bilderna på etsy gjorde din ring "rättvisa" och även om du har någon bild på din förlovningsring när du har på dig den?
Är din stora moissanite lite blåaktig i tonen eller är det bara bilden som såg sådan ut?