Inlägg från: ViskesLopme |Visa alla inlägg
  • ViskesLopme

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

MrsP93 skrev 2014-05-07 13:53:45 följande:
    Vi beställde online efter mkt om och men, berricle.com heter sidan :)
    Jag kan absolut rekomendera dom, snabb frakt och bra pris/kvalite! 
    Jätefina!
    Vill själv ha cz sten, men hur har ni känt över att de är i silver?
  • ViskesLopme
    MrsP93 skrev 2014-05-07 21:45:48 följande:
    Inget speciellt, ringarna vi har nu är med i silver :) Min moster har förlovad i 21 år, med en silver ring och hennes ser helt ok ut för att aldrig ha blivit omputsad, vi velade mellan palladium och silver men valde silver eftersom det fanns flera alternativ.
    Ja, jag står i samma kval själv. Eller ja, jag är hemskt förtjust i palladium men försöker hitta någon ringeller någon som skullle kunna tänkas göra en eternityring med cz och palladium...
    Blev iallafall inspirerad av din fina kombination av ringar! Speciellt soitären!
  • ViskesLopme
    Norrskensflamman skrev 2014-05-14 14:27:35 följande:
    Dessa har vi beställt. Vi är inte förlovade sedan tidigare utan gifter oss direkt. Vi vill ha ALLT mycket enkelt. Blivande makens ring är i titan (pga exem) och min är i palladium (den med stenen). Stenen är inte en äkta Dublin utan cubic zircon. 

Var har du hittat palladiumring med cz-sten?

Jag letar mig tokig på någonstanns att få en ring i just det!

• ViskesLopme
    Norrskensflamman skrev 2014-05-14 23:16:46 följande:

Det är Schalins. Min guldsmed hade för sig att man kunde välja en annan sten, så hon ringde och kollade :)

Får man fråga vad kostnaden blev?

Min drömring finns i deras norrsken serie men jag vill ha i pallladiumm och cz--stenar så hoppas att det skulle gå att fixa. Får väl fråga i butiken sen, men eftersom vi officiellt inte är förlovade än (han tänkte göra ett planerat, överaskningfrieri) så får jag vänta med att gå och prata  en liten stund till och kolla upp vad v ha råd med.

• ViskesLopme
    Norrskensflamman skrev 2014-05-16 09:22:47 följande:
    2265 för min. Känns okej. Blir man less har man råd att byta ring framöver eller t ex byta stenen till en "äkta". 

Det lät som ett okej pris ändå!

Då kanske det finns hopp för mig och min drömring.
    Jag vet att jag vill ha en helalliansring och en soitärring, men det känns ju om att solitären ska vara vigselring och efterssom man skadar dom lättare än en alliansring så är det ju den jag vill lägga pengar på en bra diamant.

• ViskesLopme

Idag var vi och kollade på förlovningsringar, men då de måste vänta tills måndag på att ringa om prisförslag så får vimgå dit igen. Blev Hellbergs guld, de var Schalinsringar ändå så. Sambon ville bara ha en enkel titanring så tror vi kommer rött billigt undan (jippie, större budget till vigselring)

• ViskesLopme

Efter 9 dagars försening då butiken glömt bort min bestälning (!!!) är den äntligen här!
    Det är en halvallians med 12 stenar (cz) i palladium. Schalins passion.
    Den är precis som jag ville och jag är så glad att den gick att få med mina speciella önskemål!

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014