• Chicita

Kupad eller rak?

Jag tror att det blev fel med länkarna, för just nu är det ju 3 släta ringar varav 2 är kupade...
    Och ska du ha två släta enklare ringar så är det bra om dom är liknande i modell då dom annars kan skava och nypas 

• Chicita
    Innuendo skrev 2014-01-11 01:08:43 följande:
    www.guldhuset.se/lovely-b72465-p-3670-c-430.a...
    Detta är alltså den jag funderar på att ha som vigselring. Min undran är dock vad som skulle se bäst ut till den, en kupad modell:

www.safira.se/produkt/forlovningsringar/forlo...

eller en rak modell:

www.safira.se/produkt/forlovningsringar/forlo...

Jag hoppas det blev rätt nu, överst ska det alltså vara en tvåfärgad ring med en liten sten, i mitten ska det vara en slät ring i kupad modell och underst en i rak modell. Jag tror jag klantade mig med kopieringen av länkarna sist.

Jag har suttit och glott på den översta hur mycket som helst, bett morsan titta på bilderna o s v, men ingen av oss kan klura ut om det är bäst med en kupad modell eller en rak. Att det ska vara så svårt att se på bilden hur ringen ser ut!

Först i dag slog det mog att förlovningsringarna är mycket mer rosa än den översta, började fundera om det är så smart att ta de ringarna. Det kanske ser konstigt ut. Men nu säger ju du frkmaria att de inte är så starka i färgen så det kanske går bra. Det här är den stora nackdelen med att beställa på nätet, man ser inte exakt hur ringarna ser ut i färg o s v. Men du, hur pass ljusa är de? Du skulle inte kunna lägga in en bild på din? Fast den kanske ser lika mörk ut då, den kanske blir det på bild helt enkelt. Det här är den stora nackdelen med att beställa på nätet, man ser inte exakt hur ringarna ser ut i färg o s v. Men tror du den matchar den översta ringen eller skulle det se fånigt ut? Ah, vilka bekymmer man har! Flört

@Chicita: Ja precis, de ska ju inte skava mot varandra och det ska helst också se bra ut. Att ha en helt rak modell av förlovningsringen och mer kupad av vigselringen ser nog ganska konstigt ut.
    Du behöver då absolut inte be om ursäkt... Alla gör misstag - även jag Flört
    Men det underlättar ju att ha rätt bild som sagt Flört

Vigselringen du kikar på ingår i en serie - det finns alltså ringar som är gjorda för att matcha exakt om du vill det. 
    Den ser ut att vara en rak ring med lätt kupning. Så ingen av de ringar du länkade till kommer att passa perfekt.
    Den borde också finnas hos flera guldsmeder, så gå till guldfynd eller liknande och prova den - och prova den tillsammans med andra modeller så ser du snart vad som känns bäst
Svar på tråden Kupad eller rak?