Kupad eller rak?
God morgon!
Jag har tappat/blivit bestulen på mina förlovnings- och vigselringar. Det tog mig drygt ett halvår att våga berätta det för Maken (han hade inte märkt att jag aldrig hade ringarna på mig, ibland undrar jag vilken värld han lever i). Han blev förstås lite sur (om jag har tappat dem) och ledsen (om jag blivit bestulen på dem) men vi pratade inte så mycket mer om saken just då.
På julafton fick jag ett fint litet brev där han skrev att jag får köpa nya ringar! Sedan dess har jag suttit och tittat på olika sidor på nätet, bestämt mig för en ring, tittat lite till och bestämt mig för en annan. Jag har beslutsångest när det gäller det mesta, men det här är nästan löjligt. Det finns ju så otroligt många vackra ringar!
Vi har egentligen inte råd med det här just nu så budgeten är minst sagt tight, men jag är inte sådan att jag absolut måste ha dyra ringar. Mina förra var ganska enkla och billiga, de här ska inte bli dyra heller.
Oj,vilken lång inledning, förlåt! Förutom beslutsånget lider jag av ett tvångsmässigt behov att förklara saker från början...
Jag tror jag har bestämt mig nu i alla fall. Men jag har ett annat problem: Ska förlovningsringen vara av rak modell eller kupad? Jag frågar inte vad ni tycker om raka respektive ringar, jag undrar vad som passar bäst till vigselringen. Jag vill att ringarna ska se bra ut tillsammans. Jag tycker det är svårt att avgöra av bilden om ringen är kupad eller rak. Finns det någon som kan hjälpa mig? Jag ska beställa dem från internetbutiker, jag kan alltså inte knalla in i affären och be att få se på ringarna vilket säkert skulle vara mycket lättare.
Jag har ingen aning om hur man lägger in bilder i inlägget, så jag länkar till bilderna i stället. Hoppas det går bra.
Jag vore så tacksam om någon eller några kunde hjälpa mig!
Tack på förhand!
www.safira.se/produkt/forlovningsringar/forlovningsringar-roseguld/forlovningsring-18k-roseguld-kupad-4-mm-selected Det är vigselringen jag bestämt mig för.
www.safira.se/produkt/forlovningsringar/forlovningsringar-roseguld/forlovningsring-18k-roseguld-rak-4-mm-selected Det är förlovningsring i rak modell, köper den om den passar bäst.
www.safira.se/produkt/forlovningsringar/forlovningsringar-roseguld/forlovningsring-18k-roseguld-kupad-4-mm-selected Detta är förlovningsring i kupad modell, om den passar bättre köper jag den.
PS! Som sagt, vår budget är oerhört tight och egentligen borde vi inte köpa de här. Om någon har synpunkter på att vi inte lägger ut tiotusentals kronor på ringar bara för att de minsann hade/har råd att göra vore jag tacksam om ni behöll dem för er själva. Det är inte prislappen som är det viktiga.
Jag undanber mig alltså spydiga kommentarer. DS!