Kupad eller rak?
Innuendo skrev 2014-01-11 13:15:04 följande:
Problemet är bara att jag inte har någon vigselring - jag har förlorat bägge mina ringar och ska nu köpa nya.Chicita skrev 2014-01-11 11:20:11 följande:
Du behöver då absolut inte be om ursäkt... Alla gör misstag - även jag Men det underlättar ju att ha rätt bild som sagt
Vigselringen du kikar på ingår i en serie - det finns alltså ringar som är gjorda för att matcha exakt om du vill det.
Den ser ut att vara en rak ring med lätt kupning. Så ingen av de ringar du länkade till kommer att passa perfekt.
Den borde också finnas hos flera guldsmeder, så gå till guldfynd eller liknande och prova den - och prova den tillsammans med andra modeller så ser du snart vad som känns bäst
Jag hade ingen aning om att jag är så kräsen när det gäller ringar, det här var ju fruktansvärt! Jag är väldigt förtjust i det här rosa guldet. Rött guld gillar jag inte vidare mycket, har alltid gillat vitt guld mer. Och det är ju alltid lite dyrare...
Har fått en nya favorit, denna i antingen roséguld eller vittt guld:
www.safira.se/produkt/alliansringar/vigselrin...
och denna i vitt eller roséguld:
www.safira.se/shop/28052/art52/h3265/18423265...
Vet inte om bägge ska vara i samma guld, eller om jag ska ta en av varje. Jag har så fruktansvärt svårt att bestämma mig! Och Maken är inte till någon hjälp, han tycker bara det hela är jobbigt.
Jag brukar vara emot att fråga om råd på internet, dels för att jag tycker man ska bestämmma själv och iinte fråga på internet, dels för att de man får svar av är fullständiga främlingar som inte känner en och som man inte känner. Men nu frångår jag mina principer och frågar: Hur skulle NI göra? Vigselringen finns alltså i vitt och roséguld, den släta förlovningsringen likaså. Jag skulle kunna ta vigselringen i roséguld och förlovningsringen i vitguld eller tvärtom, det finns många möjligheter här. Och på tisdag eller onsdag ska vi beställa ringarna...
Om du går in och testar på en butik så ser du skillnaden lättare om du tycker om kupade eller rak ring. Då ser du även hur du tycker kupade och rak passar ihop.
Ett litet tips bara.