• Vancouver

Hur svara på inbjudan?

Jag fick i dag en bröllopsinbjudan som jag har lite frågor angående.

Det står ingenting om till vem eller hur svaret ska skickas. Som jag har förstått det är det då okej att svara på samma som jag fick inbjudan (per post)?

Efter vigseln bjuds det på middag men paret har inte skrivit någonting om att man ska meddela eventuella allergier eller specialkost. Jag är vegatarian - kan jag meddela detta i samband med att jag svarar på inbjudan? 

• Svar på tråden Hur svara på inbjudan?
  • filibustern

de var ju konstigt att dom inte skrivit till vem du ska anmäla. men gör så. meddela redan samma dag och berätta om att du är vegitarian :) 

• Chicita

Om dom inte har meddelat någon speciell som tar emot svaren så svara till dom som skickade ut inbjudan.
     Och självklart ska du meddela allergier och sånt.
    Vi hade inte heller skrivit något om det. Jag glömde helt enkelt bort det. Men vi hade så mycket att välja på att de få som ändå anmälde allergier kunde hitta något på menyn i alla fall även om vi inte hade beställt specialkost.
    Det var bara glutenallergikerna som vi slängde ihop något extra till istället för brödet + fikabrödet. Allt annat löste sig Glad 

• Kalaspinglan

Det står ingen mailadress eller något telefonnummer i inbjudan (eller löst informationsblad)?

Jag brukar maila svar på inbjudningar, oavsett hur de kommer. Brukar alltid skriva ut mina allergier och min specialkost.

Man ska nog inte vänta sig att det finns specialkost till en om man inte meddelat om det behovet i förhand.

• TheD

Det är ditt ansvar att meddela allergier i samband med osa.

Svar på tråden Hur svara på inbjudan?