Inlägg från: Kalejdoskop |Visa alla inlägg
  • Kalejdoskop

Vilken musik har/hade ni och varför?

Jag och min fästman gifter oss i juli, och vi har bara en sång som ska spelas, och det är inmarschen, än så länge iallafall. Min gamla fiollärare har gått med på att spela Canon in D med Pachebel, en av mina absoluta favoritlåtar! Jag blev alldeles rörd över att han ville vara med, och han kommer dessutom göra det hela iklädd i folkdräkt! :D Kan inte bli så mycket bättre än så :)

• Kalejdoskop
    Innuendo skrev 2014-01-17 17:03:13 följande:
    Ah, den är ju så vacker (hade den ju själv andra gången) och att ha någon man känner spela den på fiol iklädd folkdräkt ger den verkligen något "extra".

Gifte mig också i juli, hoppas ni inte råkar ut för årets varmaste dag som vi gjorde... Det var en smula jobbigt, men det gjorde bröllopet minnesvärt på sitt sätt. Flört

Grattis i förskott till bröllopet och äktenskapet, och stort lycka till med bägge delar! Glad          
    Bland de största pessimisterna finner man tidigare optimister.
    Missade helt att du svarat på detta! Ja, det är en fantastiskt låt, får rysningar när jag hör den. Helst hade jag velat att det var minst två som spelade den, då stämmorna är så vackra, men det blir speciellt nog med en violinist på plats tror jag. Ojdå, nej, det hoppas verkligen inte jag heller :P Fast hellre det än 12 grader och snålblåst, i Norrland kan det hända om någonstans. Jag har ett klänningsbyte planerat till efter middagen, så det är väl bra om det blir en jättevarm dag ;) 

Tack så mycket! Nu är det mindre än 4 månader kvar, nerverna gör sig påminda ;) Det är så spännande! 
Svar på tråden Vilken musik har/hade ni och varför?