Inlägg från: Katarina |Visa alla inlägg
  • Katarina

Ni som tänkt byta skor mellan vigsel och fest hur gör ni med längden på klänning ( dvs ni som har hellång klänning)? Jag ska ha 10cm klackar på vigseln och funderar på att ha ett par nödskor att byta till på festen - men tänker att då blir klänningen alldeles för lång....

• Katarina

Jag har ställt samma fråga här uppe - har dock inte fått nått svar!

Jag har ska ha höga klackar  - är också van att gå i dem, men misstänker att jag kommer vilja ha något bekvämare framåt kvällen....

• Katarina

Jo gå in skorna är ju en självklarhet - har mina på jobbet. Men jag kommer ändå inte ifrån problematiken att jag troligen kommer vilja byta skor efter tio timmar i höga klackar och att klänningen då blir för lång...

• Katarina

Nu har jag velat fram och tillbaka, beställt otaliga skor från nätet för att kunna prova hemma, skickat tillbaka och beställt nya. Vridit och vänt på dem tusentals gånger, provat med klänning, trippat runt med dem hemma i myskläder, speglat mig och valt - sen ångrat mig och fortsatt leta....PUH!

Trodde aldrig det skulle vara en sån resa att välja skor!

Nu är de i alla fall inköpta, och jag trippar runt med dem på jobbet för att hinna gå in dem ordentligt...

• Katarina

Js Fästmö: jag är ganska van att gå omkring i höga klackar och de är faktiskt bekvämare än de ser ut. Går i dem varje dag på jobbet nu och det funkar bra! Kommer ha geleinlägg så att det avlastar lite och ett par plattare skor att byta till efter första dansen....jag tror det kommer gå bra!

tack för omtanken!

• Katarina

Salt: Tror den är 10 cm, men faktiskt enklare att gå i än flera skor jag provat som har lägre klack. Kanske ser klacken lite mer skräckinjagande ut då den är så smal.

Sitter i terminsledningen för en utbildning på acanvderad nivå, sitter mycket vid skrivbordet och går inomhus (stoooor byggnad) så jag kan med gott samvete trippa omkring  här utan att det vare sig märks särskilt mycket eller sliter på skorna. Blri dock lite halt på laminatgolven!

Har alltid gått i höga klackar, så det är en vana!

Svar på tråden Hur ser era bröllopsskor ut?