• LovisaSimon

AKUT!!! om brudklänningsprovning

Hej! Jag ska prova klänningar imorgon, en i hemmet och sen i butik. Min fråga som jag inte kan hitta nåt svar på (och plötsligt blev väldigt orolig över) är VAD SKA MAN HA PÅ SIG? Kommer man strippa ner på underkläderna? Kan man ha strumpbyxor? Vad har ni på ett då ni provade klänning??? HJÄLP!!!

• Svar på tråden AKUT!!! om brudklänningsprovning
  • Caisa

Jag hade trosor och behå. Det är nog inga problem att ha strumpbyxor på sig. Tips är väl att ha en axelbandslös behå om du har det, så slipper man knöla ner banden. :)

• pnufs

Trosor och behå hade jag, som Caisa säger så är det bra att ha en hyfsat "smidig" behå, inte sportbehå eller liknande.. Lycka till! :)

• LovisaSimon

Tack för snabba och bra svar! Jag kör nog på strumpbyxor, får väl ta av dem om klänningen fastnar.. Jag kanske tar med lite olika bhar utifall att. Har bara en som sitter bra (och gör mina bröst riktigt snygga), man kan kanske byta utifrån vilken slags klänning det är. Tack pnufs!

• pnufs

Det var riktigt roligt att prova klänningar, men jag hade nästan ångest innan (vet inte varför). De var så proffsiga och hjälpsamma så det var bara roligt :) Som sagt, lycka till! :)

• BCJKTDCN

Jag hade strumpbyxor på! Är ju bara som ett extra lager skinn. Dock var nån av de ja provade en storlek mindre än mig och då blev det tajt.. Spec. sjöjungfrumodell! På vissa ställen får man låna en bh att prova med i butiken, det tyckte jag var smidigt för då får man ju även veta ungefär vad man behöver köpa i underklädesväg framöver! 😊 lycka till och ha så kul!

• niriel

Ett litet tips till: se till att vara snygg i håret (gärna lite uppsatt om du har funderingar på det till bröllopet) och lite smink. Det underlättar helhetsintrycket väldigt mycket, även om det låter sjukt ytligt när jag skriver det nu.. Ha det kul och njut!! Det är svinkul att prova klänningar!

• JW2014

Jag hade en tajt underklänning på mig. Det gick jättebra och jag slapp känna mig naken:)

• Förälskade

Ett tips är att ha en axelbandslös BH om du ska ha en klänning utan axelband! Även om det är lätt att dra ner och gömma banden så stör det ofta ändå och förstörd lite när man provar!

• LovisaSimon

niriel - bra tips! Provade en från blocket imorse hemma hos mig och den var helt gudomlig!! Satt som en smäck dessutom! Inga problem med axelbandslös, den var jättestadig med skenor och tjockt tyg! Dock kändes det lite ovant att klä av sig med tre tjejer i rummet ;) Men det går säkert bra i butik, som sagt så är nog de proffs på det där med att prova klänning ;) Visst är det en provhytt som man går in och ut från? Så kan man byta bh efter klänning...

Svar på tråden AKUT!!! om brudklänningsprovning