Har du något tips på hur vi skulle kunna förbättra BT?
Sökfunktionen är ju det största problemet, som påtalas med jämna mellanrum och har gjort det åtminstone under de år jag har varit här, förmodligen ännu längre. Den verkar snarast ha en bakvänd algoritm som enbart gräver fram de äldsta och minst relevanta trådarna. Jag brukar ju alltid tipsa om att istället googla på det sökord man är intresserad av med tillägget site:brollopstorget.se för att få fram sökresultat enbart härifrån. Det är inte perfekt, men det funkar tusen gånger bättre än Bröllopstorgets egen sökfunktion. Söker man på någon av ifokus.se 's sajter skickas man till Google enligt ovan, de gav upp att försöka ha en egen sökfunktion.
Så här många trådar hittar man t.ex. om man googlar " site:brollopstorget.se sökfunktionen " :
www.google.se/%C3%B6kfunktionen
Det allra bästa vore förstås om man kunde få till en funktion där det går att göra mer kontrollerade sökningar, t.ex. att söka inom en viss tidsperiod, att ordet ska stå i rubriken, och varför inte att kunna söka i "mina favoriter" (som för övrigt inte alls är mina favoriter utan samtliga trådar jag nånsin skrivit i)? Har man varit aktiv ett tag har man hunnit skriva i väldigt många trådar, och att bläddra igenom alla känns inte som ett alternativ för att hitta och kanske tipsa om en tråd som man vet att man skrivit i tidigare.
En möjlighet att aktivt favoritmärka/bokmärka vissa trådar vore också bra, apropå det.
Håller med Chicita om att veckans fråga är pinsamt dålig och oftast snarare känns som en förolämpning. Gör det ordentligt eller gör det inte alls. Relevanta frågor med genomtänkta svarsalternativ skulle kunna bli intressant, men osammanhängande halvskrivna frågor (som ibland inte ens är frågor), med rubriker som handlar om något annat än frågan, och svarsalternativ som är som goddag yxskaft känns lite som att säga att här ska ni få en present och så slänger man in ett tillknycklat godispapper.
Tävlingar tycker jag också är kul, och konkreta vinster är inte så viktigt. Ok, nån gång ibland har det varit nåt fint som är kul att få, men om det är ett hinder att hitta sponsorer med bra produkter nöjer jag mig med äran. Jag gillar fototävlingar eftersom jag är fotointresserad, men eftersom anonymiteten är viktig för mig ser jag gärna tävlingar där man inte behöver lägga ut bilder på sig själv eller andra i sin omgivning. Tävlingar som handlar om att komma på idéer, hitta på rim osv kan också vara kul. Mest kreativa användning av olika föremål (gärna i samband med bröllop) t.ex., eller mest originella alternativa vigselceremonin. Mitt bland alla seriösa frågor och funderingar finns det stor knaspotential bland medlemmarna som i alla fall har bidragit till att hålla mig kvar här efter att jag gift mig för länge sen. Många frågor återkommer ju gång på gång från nya brudar, men älgpräster som svingar sig i takkronor är inget det går slentrian i!