Hårdaste materialet till ringarna?
Hejsan!
Jag tittar på ringar men blir inte klok på vad som är det hårdaste och mest tåliga materialet! Platina bör väl vara tåligast?
Finns det någon som är insatt i ämnet?
Hejsan!
Jag tittar på ringar men blir inte klok på vad som är det hårdaste och mest tåliga materialet! Platina bör väl vara tåligast?
Finns det någon som är insatt i ämnet?
Palladium kan vara värt att kolla upp. Det påminner om platina. Dyrare än titan, men billigare än platina och även vitguld om jag inte minns helt fel.
Tack ThereseV för infon!
Vill du visa ringarna? Alltid kul att se andras
Någon mer som vill berätta om sina erfarenheter eller uppfattningar?
Hej brudar!
Är det någon som har köpt ringar från lamastone.se eller Kodega.se??
ska man se det hela mer investeringsmässigt är väl guld en bättre investering?
(tänker tex på när ens barn kommer och frågar om man har nåt guld de kan lösa in för att få bättre pris på sina egna vigselringar... )
ellysmom
Hej! Det viktigaste för mig är som sagt att ringarna tål att användas och håller utan att man behöver pyssla så mycket med dom.
Nu hänger jag inte med, kan man välja att ha rodering på vitguldsringar?
Trodde att ringar i vitguld alltid var roderade, och att man måste omrodera dem med jämna mellanrum.
Är inte guld och vitguld väldigt mjukt? Och om man putsar dom så fösvinner lite material till skillnad mot att putsa en ring i palladium?
Hårdast är väl titan om jag förstått rätt, dock blir det lätt rispor i ex. porslin och andra vita ytor.
Så 14k vitguld är hårdare dvs tåligare?
Jösses vilken djungel hahaha!
Madicken
Ursäkta men Var har du hittat den där caketoppern som du har som profilbild?????
Superfin ju!!