• Alyllyra

Ni som valde att inte ha fotograf

Betty84 skrev 2014-01-21 10:12:53 följande:

Tycker det är dyrt med fotografer i allmänhet, visst vill man ha fina bilder, men de priserna jag hört (allt mellan 5000-10000) tycker jag är lite väl mkt.

Det är ju en tjänst man betalar för, precis som catering, frisör, bartender, eller vad man nu anlitar för folk. Det handlar ju helt enkelt om vad man prioriterar att lägga sina pengar på. Vad vill man satsa på under sin dag?

Vissa satsar på kläderna, andra på ringarna, några på maten, några på fotografen. Saker är olika viktiga för olika par.

Det viktigaste är att ni känner efter vad som passar er bäst. Vi hade fotograf som fotade porträtt innan (och några efter) vigseln samt tog bilder på själva vigseln. Jag hade så här i efterhand önskat att hon hade varit med hela dagen, men vi hade inte råd med mer och innan vigseln trodde jag att det skulle räcka. Men hennes bilder är så mycket bättre än i princip alla vänners så det hade varit kul om hon hade kunnat dokumentera förberedelser, brudskål och fest också. Men man kan inte få allt :)
  • Alyllyra
    PimPim83 skrev 2014-01-21 10:43:05 följande:

Bara som ett exempel: Här är en bild som min svärfar tog av vigseln, och en bild som vår fotograf (Therese Hagstedt) tog. En viss skillnad...

Bra exempel!
Svar på tråden Ni som valde att inte ha fotograf