• Chicita

Presentera endast bordsdam/herre i festprogram?

Ni kan skriva en presentation om varje person på baksidan av varje placeringskort om ni vill Glad
    Då ser man ju bara det som är precis i närheten av där man själv sitter Glad

• Chicita

I den här tråden finns lite förslag på presentationer
    www.brollopstorget.se/Forum-14-4/m4203952.html

Och i trådstarten där har jag länkat till den gamla tråden som började bete sig lite konstigt på slutet men som ju fortfarande innehåller massa bra tips om formuleringar.

Jag tycker att det är kul att leka med ord.
    Men jag skulle inte valt gästpresentationer själv, jag tycker att det är onödigt och det är dessutom väldigt lätt att göra någon ledsen om man inte tänker sig för hur denne presenteras.
    Känner man inte alla väldigt bra så måste man ta reda på saker som man kan använda i presentationen när det gäller dom "okända" så att dom inte bara presenteras som "X-sambo, arbetslös" (eller liknande) 

• Chicita
    snowstars skrev 2014-01-29 12:24:38 följande:
     Men visst är det viktigt att tänka på hur man presenterar folk. På just det här bröllopet blev jag nästan rörd eftersom de hade skrivit så fint om mig, fast de egentligen bara kände min sambo. Jag har precis börjat med presentationer till vårt bröllop och försöker att inte skriva vad folk jobbar med utan sånt som kan vara kul att veta. Typ "har åkt vasaloppet", är utbildad geolog" eller "har ett stort intresse för gammalt porslin". Men det är svårt, de som man inte känner så bra blir det lätt att ta till deras jobb på.. 
    Ja och det gäller nog att korrekturläsa några dagar senare eller låta någon annan läsa.
    Annars kan det bli som för en kompis som presenterades som "Sjukt socialfall" där hela gästpresentationen byggde på ordvitsar och ordvändningar.
    Hon jobbade som socialsekreterare men var sjukskriven för närvarande...
    Inte riktigt genomtänkt där, men det var säkert klockrent efter 2 glas vin sent en kväll när man hade gjort 50 presentationer före Tungan ute 
  • Chicita
    snowstars skrev 2014-01-29 12:31:00 följande:
    Hehe, nej, det blev ju lite fel.. Lite därför försöker i alla fall jag att inte vara rolig när jag skriver mina presentationer. Man kan liksom skriva fint och lättläst utan att skoja till det ;) 
    hear hear Flört

Skoja till det kan vara helt ok, men man måste ju verkligen tänka på vad det faktiskt står...
    Och inte bara skämta med vissa och vara tokseriös med andra.
    Att hålla samma ton genom hela alltet är nog att rekommendera Glad 
Svar på tråden Presentera endast bordsdam/herre i festprogram?