lekar och annat roligt för brudpar och gäster
Var inte rädd för att festen ska bli stel...
Det bästa sättet att undvika det är att tänka ordentligt på bordsplaceringen och se till att alla har minst en som dom känner sig bekväm med inom pratavstånd (mittemot, bredvid eller diagonalt över om det är långbord) och sen någon ny som ni tror att dom kan hitta något intressant att prata med.
Lekar är jättebra om det är sällskap som tycker om att leka.
Om det är många som ogillar lekar så kan effekten bli den motsatta. Folk börjar dra sig undan eller blir tysta för dom vill inte att just dom ska bli valda i någon lek / uppdrag.
Jag kan tycka att det blir så obehagligt att jag hellre går hem tidigt (skyller på migrän eller något annat) för att slippa leka, beroende på vad det är för typ av lekar och hur styrt det är med vilka som ska leka...
Så i första hand lägg lite extra tid på bordsplaceringen
Tänk sen igenom vilka ni har bjudit - är det sådana som gärna är uppe och leker (och nu menar jag inte "är dom sociala" - för jag är väldigt social, men jag hatar såna där obligatoriska lekar ). Om det är övervägande "leksugna" så finns det ju en hel del roligt (daniiel har ju en del bra idéer) man kan hitta på.
Om ni har övervägande sådana som inte tycker om att leka, eller som är lite rädda för att göra bort sig, eller bara inte är så öppna och lättsamma... tja då kanske ni ska hålla er till lite enklare saker, typ konversationskort eller något... Man kan skriva påståenden och lägga på bordet eller sätta i små ramar (exempelvis dom där små stående ramarna från IKEA) som kan locka till diskussioner