Blivande frugann skrev 2014-04-10 08:39:32 följande:
Nu har min klänning från Landybridal kommit. Inte helt som originalet, men ja till ungefär 85%. Spetsapplikationerna är faktiskt mer fastsydda än på originalet! Mer lager och därmed fyllighet i kjolen än originalet så alltså mer tyg för pengarna. hahaha. Axelbanden var långa, men hellre det än tvärtom. :)
Har tyvärr inga bilder ännu, men när jag hittat någon som kan snöra så kanske det kommer. ;) Gillar den även om inte allt är som originalet och några delar kanske jag småjusterar. Jag är nöjd!!
Fick betala moms men ingen tull.
Klänningen går ut med fyllighet från höften och har ett bruschtrain. Vilken slags underkjol passar bäst då? Jag kan tänka mig en kjol som får släpet att falla snyggare till vigseln och sedan ta av dem alt ha en utan släpet under festen. Var hittar jag en sådan underkjol? Daniiel?
Vad roligt att du är nöjd ändå :) Ja, klänningarna blir ju aldrig precis som originalen, men det är nog dom flesta medvetna om innan dom beställer.
Om du har så pass kort släp, för det är det kortaste släpet av alla, så tror jag faktiskt inte att en underkjol med släp är nödvändigt. Det är stor risk att underkjolen kommer sticka utanför klänningen då. Jag läste i andra tråden att du vill att det ska vara enkelt att gå i klänningen, så en A-linje underkjol med en ring kan nog vara något att satsa på. Hur du sedan gör, under festen, om du tar av den eller har kvar den - det kan du ju avgöra på själva bröllopsdagen, eller åtminstone efter du prövat underkjolen, att gå och sitta i den. Med en ring brukar det inte vara något större problem dock.
Underkjol går att hitta billigt på Ebay eller DHgate, men det finns ju även på tex Landy och liknande sidor. LITB har ett stort utbud av underkjolar. Här är två som nog kan passa bra till din klänning.
www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-1-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p67705.html
www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-2-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p165640.html