• jools

Bröllop i Göteborg 2014

Jag kan iof förstå att de tar betalt för provbitarna, det kan ju inte vara så att de har alla tårtor gjorda alla dagar och om de då måste göra vissa kombinationer speciellt till en provsmakning, ja då är det klart att det kostar? Antagligen är det ju en anställd som ska vara behjälplig under tiden också, vilket de såklart har rätt att ta betalt för.

Likdant med buketter, där klagar folk att de är så dyra. Men dels tar konsultationen en stund, sedan tar det några timmar att göra buketten. Ofta vill man ha dyra blommor som de får specialbeställa och därmed är dyra i inköp. Vidare så brukar ju de flesta brudbuketter var väldigt täta=många blommor.

Jag tror varken konditori eller florister tar betalt som andra hantverkare (säg rörmokare och elektriker) men ändå klagar man alltid på dem.

Vi har beställt på Ahlströms konditori. Vi har inte provsmakat tårtor, jag vet inte, men jag bryr mig inte så mycket. Tårta är väl tårta tänker jag? Vi ska i alla fall ha kladdkakebotten, vit choladmousse och hallonmousse. Ganska klassiskt antar jag. Hur fel kan det bli? Det ska bli sjukt gott, men jag blir bara nojig om jag ska detaljvälja.

Vi har iof inte smakat av maten heller, men jag vet att den kommer vara fantastisk. Vi har ätit där innan och alltid varit supernöjda.

Jag tänker att ju mindre jag vill ha/har kontroll över ju mindre missnöjd och stressad kommer jag vara. Jag hoppas det är så iaf :)

Svar på tråden Bröllop i Göteborg 2014