• Milli

Axelbandslös BH - stor byst

Hänger mig på här, var runt i massa butiker i storstaden i måndags men ingen har någon axelbandslös i min storlek. Är lite osäker på rätt storlek nu men för 2 år sen hade jag 65J nu har jag fortfarande några kilo kvar av 2 graviditeter sen dess och gissar på 70/75 I. Provade wonderbra, två olika modeller men de största kupstorlekarna var G och de kändes alldeles för små :( Och de verkar dessutom vara den största överhuvudtaget.. Har kolalt evas underkläder som har en del större storlekar men mindre urval med axelbandslös, kollade även uppercut som heller inte har så stora storlekar och nu fundera jag på att beställa från usa men då man inte kan prova så måste man säkert beställa flera olika innan de evt passar och de verkar inte ha större än H. Verkar verkligen vara hopplöst :(( Misstänkte dock detta dilemmat eftersom jag har världens problem bara att hitta en bh med band i min storlek.. 

• Milli
    jessi85 skrev 2014-02-14 10:16:27 följande:
    Freya Deco strapless är den ultimata axelbandslösa bhn! Tycker jag iaf :) Den finns i bandstorlek 28 (60) till 38 (85) och kupa D till GG www.bravissimo.com/products/lingerie/straples...
    Är GG samma som I? Den var ju inte jämnt så snygg men man kanske inte kan förvänta sig att hitta en fin bh för bröllopet.. :(
  • Milli
    jessi85 skrev 2014-02-14 11:42:47 följande:
    Enligt den här guiden sizeguideuk.blogspot.se/2012/02/bra-size-guid... så är en brittisk GG samma som en europeisk K, så den är större! Kanske skulle du köra på en G i Decon i så fall. Nä decon är inte så snygg men den formar snyggt! Själv ska jag ha en hudfärgad deco fast med axelband och riktiga pansartrosor som går upp till bröstkorgen under brudklänningen haha :) 
    Oj nu blev de ännu svårare med storlek. Var beredd att köpa en H eftersom jag trodde de hade samma storlekar men enligt den tabellen så verkar de vara FF eller G. Får väl beställa en av varje och hoppas någon är rätt. Synd bara att man inte kan skicka tillbaks de om man beställer utomlands.. Men tack för hjälpen ändå :) 
Svar på tråden Axelbandslös BH - stor byst