• Bemine14

Söker bild på solitär ring med 0,30 ct diamant!!!

Håller på och kollar på detta med vigselring :/ Pga allergi är titan ett måste, klarar varken av silver, guld, vitguld. Nu har jag äntligen hittat en ring :) www.titanringar-web-butik.com/product.html/so... ringen HOLD ME blir det. Man kan få den med 0,30 ct diamant kvalité G/VS1. Jag undrar om ni brudar me 0,30 ct stenar skulle kunna bjuda på en bild så jag får en uppskattning hur stor stenen ser ut på handen. Och ni som KAN. Diamanter är kvalitén bra???

• Svar på tråden Söker bild på solitär ring med 0,30 ct diamant!!!
  • bettansss

I min förlovningsring har jag en sten på 0,23 ct så ett par bilder från olika avstånd kan jag bjuda på men har tyvärr ingen kunskap om diamant-kvalité :)

• bettansss
    Bemine14 skrev 2014-01-28 20:12:22 följande:
    Åhhhh vacker!!!
    Tack! :) Mycket nöjd med den! 
  • Mathildatiger

Jag har läst på inför vårt diamantköp så jag har lite koll.
    G är färgen och just G betyder sällsynt vit, ibland står det istället Top Wesselton. Det är en verkligt vit diamant och klassas som en bra färg.
    VS1 betyder very small inclusions 1 och innebär att det är svårt för en fackman att se inneslutningarna med tio gångers förstoring. Du kommer att uppfatta diamanten som "ren" i ringen.
    Jag tycker i alla fall att det är en bra diamant.

• jessi85

Hej, jag har en diamant på 0,37 i färg G, så här ser den ut. 

Diamanten med fattning ska dock sättas på en annan ring men där ser du storlek och färg i alla fall. Min diamant är SI1 så den har lite mer inneslutningar än den VS1 som du tittat på.

Svar på tråden Söker bild på solitär ring med 0,30 ct diamant!!!