Finally2014 skrev 2014-03-17 19:11:39 följande:
Hej på er!
Kastar mig in i tråden lite, Vi ska gifta oss den 16e Augusti.
Vi bor utanför Falköping men kommer gifta oss i Eriksbergs kyrka (Herrljunga kommun) och ha festen utanför falköping. Blir en liten bit att åka men kyrkan är den jag och våra barn har döpts i och han är från grannsocknen. Sen blir festen där i Luttra då det är nära till stan för de som ska ha taxi hem ;).
Var och storplanerade mat och alkohol då det är en vän som fixar maten. Blivande mannens uppgift är dock tysklands resan, vilket han med glädje gör. :)
Hur har ni gjort med alkohol? Bjuder ni eller får dom betala självkostnadspris? Vi är lite i valet och kvalet...
Välkommen!
Vi kommer också ha en bit mellan kyrka och festen, och inte nära stan men det finns möjlighet att ställa upp husvagn/husbilar intill festlokalen eller så får man ta taxi hem.
Ja, min blivande ser också fram emot Tysklandsresan! Jag funderar på om vi kommer att ha massa över, fast det kanske inte är något problem. Annars får man ju lämna tillbaka oöppnade flaskor på systembolaget..... Mmm, lite att räkna och fundera på.
Vi kommer att bjuda på välkomstdrinken, dryck till maten och ev första drinken i baren men sen blir det självkostnadspris.