• Madicken

Visa er kyrka! BILDER

(Minns att jag sett en gammal tråd om kyrkor förut men kan ej hitta den så jag gör en ny.)

Det finns många fina gamla kyrkor i Sverige så det skulle vara roligt om ni ville visa den kyrka som ni ska vigas i!
    Berätta gärna lite om varför ni valde just den. 

• Svar på tråden Visa er kyrka! BILDER
  • LovisaSimon

Vi ska gifta oss i Nederluleå kyrka, en 1400-talskyrka som är med på unescos världsarvlista :) Inte bara är det Luleås vackraste kyrka (enligt mig), utan här har även jag haft mina skolavslutningar samt konfirmerats. Är väldigt mycket historia kring den här vackra byggnaden, min mor vet allt, hon har jobbat som guide ;)

• CharlottaM

Så mycket vackra kyrkor det finns! Vi ska gifta oss i Skärhamns kyrka, även kallad den leende kyrkan :)

• Ponduss

Vi ska gifta oss i Badelunda kyrka i Västerås. Vi kikade på andra kyrkor i v-ås först men vi hittade ingen som var sådär liten o mysig men som samtidigt kunde rymma ca 100 pers, tills vi hittade denna. Tycker den verkar perfekt =)

Alla bilder är lånade från google, jag har tyvärr inga egna bilder.
  • Caisa

Här är vår kyrka, Sollentuna Kyrka som är byggt i slutet av 1100-talet! Jag valde den då det är en kyrka jag vuxit upp med, mina föräldrar gifte sig där, jag och mina bröder är döpta och konfirmerade där och jag har även tillbringat mina skolavslutningar med grundskolan där. Det är den enda kyrkan jag har känner ett band till. Min blivande är från Belgien och bryr sig inte om kyrkor så valet var helt upp till mig. Drömmer

• BCJKTDCN

Vår vigsel kommer att ske i Sidensjö kyrka då jag själv inte har någon speciell anknytning till någon kyrka och min m2b har ett gäng släktband dit. En medeltida kyrka från 1300-tal som växer mer och mer i mina ögon! Inte så stor men räcker för oss och trots lite väl mycket färg i inredningen för min smak (spec. de röd-gula stolparna som tyvärr kommer att skymma sikten för en del gäster..) så är den faktiskt vacker! Stjärnvalven är maffiga och till kyrkan finns fristående klockstapel som också ger sin charm!

• Anettem

St Kopparbergs Kyrka, Falun. Stor och pampig med en väldigt säregen doft som jag alltid tyckt varit mysig. :)
  • filibustern

Annettem: 
    OMG! vilken kyrka! älskar tegelpelare!

även många andras kyrkor som har medeltidsstuk i sig - lov'em! 

• Linosa

Jag kommer gifta mig i Järvsö kyrka. Sveriges största lantortskyrka. Min pappa kommer från Järvsö och jag är själv döpt i kyrkan.

Svar på tråden Visa er kyrka! BILDER