Susann77 skrev 2014-03-18 12:58:42 följande:
Hejsan!
Hittade hit av en slump! Vi ska också gifta oss i sommar. 5.7 blir det bröllop i Solf kyrka, och sen fest i Vasa! Har hittills fixat klänning, skor, kyrka, festplats, fotograf, catering och musik, så själv tycker jag att det är ganska under kontroll. Får lite panik och ångest av alla bröllopsbloggar där de fixar och trixar och allt ska vara så perfekt! Är total ohändig, så att själva fixa en massa grejer till bröllopsfesten låter superjobbigt och tungt!
Hur mycket tänkte ni andra satsa på dekoration av festplats? Räcker det inte med dukar, lite blommor och servetter och så..
Hej!
Både jag och min blivande man är relativt händiga så vi håller som bäst på att pyssla ihop en massa dekorationer till festlokalen. Vi gjorde också alla inbjudningskort själva. Vi kommer nog att pynta festlokalen ganska ordentligt, men vi har ju festen i en ungdomslokal vilket betyder att man börjar från noll med dekorationerna. Där finns bara kala väggar.
Mitt största problem just nu ang. dekorationerna är hur jag skall få alla stolar att matcha. Stolarnas färg passar inte in med vårt färgtema så det blir antagligen till att fixa något slags stolsöverdrag. Man skulle ju inte vilja slösa en massa pengar på det så jag funderar på att svänga in till Ikea då vi åker förbi om några veckor och köpa mera knoppa lakan. Har redan köpt knoppa lakan till bordsdukar.
Om man inte är händig kan man ju köpa billiga dekorationer från nätet, t.ex. ebay och aliexpress.